خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: به منظور حفظ آمادگی های لازم در برابر حوادث، مقابله با بحران ها رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی 67 مانور درسال گذشته در سطح شرکت گاز استان برگزار شده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۶۳
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، ولی اله دینی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ماهیت خطیر گازرسانی پایدار و مطمئن، اهمیت رعایت مسائل ایمنی برای پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی و در راستای مقابله با بحران ها وتهدیدات احتمالی و حفظ آمادگی نیروها 67 مانور در سطح شرکت گاز آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی در زمینه اهداف برگزاری مانورها توضیح داد: بالابردن سطح آگاهی و آمادگی کارکنان امدادی و عملیاتی و سایر کارکنان ، افزایش سرعت عمل، هماهنگی با واحدهای درون و برون سازمانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت و انجام اقدامات اصلاحی در خصوص رفع نقاط ضعف از مهمترین اهداف برگزاری این مانورها می باشد

دینی در خصوص ضرورت برگزاری مانورهای آمادگی از سوی واحد HSE اظهار داشت: شناسایی بحران ها ، اولویت بندی و مهار آن ها و ارتقای سطح آمادگی و توانایی کارکنان بخصوص نیروهای عملیاتی و امدادی و حصول از اقدام به موقع در حوادث و بحران ها و تحلیل و ارزیابی در کنترل بهتر بحران ها و بهبود عملکرد وکارایی نیروها بسیار موثر است و باید بصورت مدون انجام گیرد.

وی اظهار داشت: از تعداد 67 مورد مانور 57 مانور با اطلاع قبلی و 10 مانور بدون اطلاع قبلی در مناطق و شهرستان ها به اجرا در آمده است.

دینی در خصوص انواع مانورهای برگزار شده افزود: مانورهای برگزار شده در سال 95 عمدتاً اختصاصی و عمومی بوده و مانورهای اختصاصی در خصوص افت فشار، برخورد بیل مکانیکی با تأسیسات و شبکه گاز، آتش سوزی در ایستگاه ها، یخ زدگی شبکه، ریزش مرکاپتان برگزار شده و مانورهای عمومی که در برگیرنده تمامی کارکنان می باشد می توان به اجرای مانور زلزله و آتش سوزی اشاره کرد.

وی در پایان با تأکید بر انجام تمرینات و تداوم اجرای مانورها در سالجاری گفت: در سالجاری علاوه بر اجرای مانوردر سطوح مختلف برای نخستین بار مانور دور میزی براي مدیران، روسای ستادی، عملیاتی، نواحی و واحدها برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات