خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان مطرح کرد

اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» با حضور 100 مهندس بسیجی در همدان

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان از حضور 100 مهندس کشاورز بسیجی در اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» طی سال جاری در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۲۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات بسیج مهندسین در زمینه کشاورزی اظهار داشت: شاخص‌ترین و محوری‌ترین فعالیت این سازمان اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» است.

وی افزود: طرح «بسیج همگام با کشاورز» یک طرح ملی است که می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: مهندسین کشاورزی در مدت زمان کاشت، داشت و برداشت محصولات، کشاورز را راهنمایی و تجارب، دانش‌های روز و راهنمایی های تخصصی لازم را به آنها انتقال می دهند.

وی با عنوان اینکه اجرای این طرح موجب افزایش بهره وری کمی و کیفی محصول می‌شود، تصریح کرد: این سازمان در طول 5 سال گذشته به صورت تخصصی وارد عمل شده و اقدامات خوبی در استان در این راستا صورت گرفته است.

کرمی با بیان اینکه میانگین تولید محصولات کشاورزی نسبت به کشاورز نمونه در سطح کشور، استان و همچنین شهرستان همدان پایین است، افزود: مهندسین بسیجی استان با حضور در مزارع و زمین‌ها در کنار کشاورز با ارائه آخرین یافته‌های علمی در تلاش هستند فاصله تولید میانگین را با کشاورز نمونه به حداقل برسانند تا میانگین تولید افزایش یابد.

وی عنوان کرد: ارتقا سطح تولید از نظر کمی و کیفی، رسیدن به خودکفایی و کاهش هزینه ها از اثرات اجرای موفقیت آمیز طرح «بسیج همگام با کشاورز» است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: با انجام کار عملی و رفع محدودیت هایی که سبب پایین آمدن سطح تولید محصولات می‌شود، می‌توان به افزایش محصول کمک کرد.

* برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی بسیجیان مهندسین کشاورزی

وی از حضور 100 مهندس کشاورز بسیجی در اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» طی سال جاری در استان همدان خبر داد و اضافه کرد: این طرح در استان از یک ماه پیش آغاز شده و 100 نفر از بسیجیان در کل استان مشغول به کار هستند.

کرمی با بیان اینکه مهندسین کشاوزی در استان در زمان کنونی در حال مبارزه با آفت سن غلات هستند، گفت: در حال حاضر بیشتر فعالیت‌ها مبارزه با آفت سن گندم و جو است.

وی اضافه کرد: مهندسین طبق آموزش‌هایی که دیده‌اند با حضور در مزارع و در کنار کشاورز اقدام به نمونه‌بردرای می‌کنند و اگر آفت سن وجود داشته باشد به کشاوز اطلاع می دهند تا در راستای مبارزه با آفت عملیات سم‌پاشی را انجام دهد تا خسارت کمتری به محصولات وارد شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص دیگر اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توانمندسازی بسیجیان مهندسین کشاورزی اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه ممکن است مهندسان کشاورزی با وجود تحصیلات عالیه تجربه کافی نداشته باشند بسته به آن طرحی که قصد انجام آن را داریم چنانچه لازم باشد اقدام به برگزاری کارگاه های آموزش عملی می‌کنیم تا به هدفی که از اجرای طرح داریم، برسیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده از اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» طی سال گذشته در استان خاطرنشان کرد: این طرح در سال گذشته در بیش از 120 نقطه اجرا شد و نتایج خوبی و افزایش عملکرد به همراه داشت که سازمان جهاد سازندگی با همکاری هایی که داشته از این افزایش عملکرد تقدیر کرد که امیدواریم بتوانیم امسال نیز بیشتراز گذشته در اجرای این طرح موفق شویم.

کرمی یادآور شد: امسال نیز به کشاورزان این نوید را می‌دهیم که بتوانیم با همکاری آنها و حضور داوطلبانه مهندسین بسیجی در راستای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی به خصوص در گندم و خودکفایی محصولا ت استراتژیک نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظرات