امام جمعه شهر کیان در جمع بسیجیان فرخشهر:

چشم و زبان بیشترین گناه را انجام می دهند

حجت الاسلام مهدی خدابنده در جمع بسیجیان گردان امام حسین علیه السلام فرخشهر، گفت: تقوا، ورع و تقویت مبانی دینی و اعتقادی از نشانه های مؤمن متقی است.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۶۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محفل انس و مودت بسیجیان گروهان سوم از گردان امام حسین علیه السلام فرخشهر، همزمان با ماه ضیافت الهی در مجموعه فرهنگی تفریحی قزل الحصار شهر کیان برگزار شد.

امام جمعه شهر کیان در این محفل،‌ ماه رمضان را فرصتی برای انس بیشتر با معارف قرآن و آموزه های دینی عنوان و افزود: ماه نزول قرآن بهترین فرصت جهت رساندن خود به بهترین صفت این ماه است، یعنی در این ماه به واسطه نزول قرآن، خیرات و برکات در انس و تلاوت و تدبر در قرآن است.

حجت الاسلام مهدی خدابنده، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) ، نشانه های افراد مومن و متقی را با استفاده از حدیث امام حسن عسگری(ع) تبیین کرد.

وی، گفت، امام عسگری علیه السلام فرموده اند: شیعیان من! شما را به سه چیز وصیت می کنم که اگر این سه چیز را رعایت نمایید مطمئناً خیر دنیا و آخرت را به همراه خواهید داشت و آن عبارت است از؛ اول اینکه تقوای الهی داشته باشید که مهر قبولی اعمال در تقوا و خداترس بودن است.

امام جمعه شهر کیان، دومین نشانه مؤمنین متقی را ورع دانست و افزود: ورع، یعنی در هیچ شرایطی آلوده به گناه نشوید و سوم اینکه دائم دنبال تقویت مبانی دینی و اعتقادی خود باشید.

وی در ادامه ماه رمضان را با توجه خصوصیات منحصر به فرد آن که از جمله؛ بسته شدن دست شیطان و دربهای جهنم می باشد، بهترین موقع جهت توبه و انابه و بازگشت به سمت خدا دانست و گفت: راه مستقیم و راه الهی در انجام اعمال نیک و ثبت آنها در کارنامه اعمال است .

حجت الاسلام خدابنده در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت سلیمان (علیه السلام) که از زبان مادرش چنین فرمود: روزی در محضر مادر از او پرسید مادر مرا نصیحت کن. درجواب مادر حضرت سلیمان خطاب به او فرمود: ای فرزندم زبان و چشم دو عضوی هستند که کمترین شکر خدا را بجا آورده و بیشترین گناه را نیز انجام می دهند، چشم و زبان خود را نگهدار تا تمام اعضاء و جوارح تو سالم بماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار