خبرهای داغ:
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی همدان از اعزام یک هزار و ۷۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان همدان در ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۵۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام‌ داوود عباسی از برگزاری مراسم شب احیا در یک هزار و ۷۰۰ مسجد، حسینیه و تکایا در سطح استان همدان خبر داد و گفت: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب ها، شب خودسازی و قرب الهی است.

وی از اعزام یک هزار و ۷۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان همدان در ماه رمضان خبر داد و افزود: مومنان باید با خلوص نیت در شب های قدر از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: برگزاری محفل انس با قرآن، دعای عدیله، اقامه نماز قضاء، سخنرانی و مداحی و غیره از اهم برنامه های شب های قدر است.

عباسی با بیان اینکه شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه های دینی است، عنوان کرد: مومنان در شب های قدر انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد نبرند و فرصت را برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، از دست ندهند.

وی شب‌های قدر را فرصتی مناسب برای رسیدن به مقام قرب الهی برشمرد و گفت: در بیان فضیلت این شب‌ها همین بس که چه بسا آدمی بتواند در ابعاد معنوی در این شب‌ها ره صد ساله را یک شبه بپیماید.

وی عنوان کرد: مراسم احیای شب‌های قدر هر ساله با استقبال خوب مردم برگزار می‌شود بنابراین این مراسم معنوی در همه نقاط استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات