مصطفی برزگر
امام جمعه موقت ایلام:

تفکر آزادسازی موصل همان ایده و تفکر آزادسازی شهر مهران است

امام جمعه موقت ایلام گفت: تفکر آزادسازی شهر موصل همان ایده و تفکر آزادسازی شهر مهران است و ابرقدرت ها از این تفکر هراس دارند.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۶۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام شمس‌الله صفرلکی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) شهر ایلام اظهار داشت: تقوا موضوعی است که همه ما به آن احتیاج داریم و در همه مراحل زندگی می تواند برای ما راهگشا باشد.

وی گفت: از جمله مسائلی که متاسفانه جای خالی آن در بین مردم و مسئولان به وفور احساس می شود موضوع انصاف است که در روایات متعدد بر رعایت آن تاکید شده است.

امام جمعه موقت ایلام تصریح کرد: اگر بخواهیم از نظر لغوی انصاف را تعریف کنیم می توان گفت انصاف عبارت است از رعایت حقوق دیگران که همه باید نسبت به رعایت آن همت کنند.

صفرلکی افزود: موضوع انصاف دارای ابعاد گوناگونی از جمله انصاف در عمل، انصاف در قضاوت، انصاف در معاملات انصاف و در صیانت عملکردها است که با رعایت آنها وحدت , الفت و مهربانی در جامعه پدیدار می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به حادثه هفتم تیرماه سالروز شهادت دکتر بهشتی پرداخت و اظهار داشت: ترورها و انفجارهای زیادی در اوایل انقلاب همچون انفجار حزب جمهوری و شهادت دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان, ترور شهید صدوقی و سوء قصد به جان مقام معظم رهبری توسط منافقین اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت ایلام تصریح کرد: در حالی که هنوز بسیاری از افراد که شاهد عینی این ترورها و انفجارها توسط منافقین بوده اند زنده هستند برخی قصد دارند تاریخ را عوض کنند.

وی در ادامه به هفته مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به این بلای خانمانسوز در کشور دو میلیون نفر اعلام شده که این آمار خطرناک و نگران کننده است و باید نسبت به این موضوع دغدغه داشت.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه ها به دهم تیرماه سالروز آزادسازی شهر مهران پرداخت و تصریح کرد: در عملیات کربلای یک شهر مهران پس از سال‌ها آزاد شد، مهرانی که تاریخ‌ ساز و سرنوشت ساز شد و مهرانی که فرماندهان آن عملیات‌ها امروز با همان ایده و عمل و افکار باعث شدند موصل آزاد شود این تفکر همان تفکر آزادسازی مهران است و ابرقدرت‌ها از همین ترس دارند.

صفرلکی ادامه داد: آنچه که امروز و پس از انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری اهمیت دارد موضوع تشکیل کابینه ای قوی است که ریاست محترم جمهور باید آن را مدنظر داشته باشد.

وی گفت: رئیس جمهور باید از ظرفیت های گوناگونی همچون حمایت مقام معظم رهبری, مجلس شورای اسلامی, ظرفیت بخش اقتصادی نیروهای مسلح همچون سپاه پاسداران و همچنین نیروهای گمنام در سراسر کشور برای به پیش بردن کشور استفاده کند و اسیر حواشی نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار