خبرهای داغ:
فرمانده حوزه حضرت مریم(س) همدان خبر داد

اعزام 226 جهادگر حوزه حضرت مریم(س) همدان به اردوهای جهادی

فرمانده حوزه حضرت مریم(س) گفت: 226 نفر از خواهران بسیجی حوزه حضرت مریم(س) همدان در تابستان سال جاری به اردوهای جهادی اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۸۸۰۴۵۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
اعزام 226 جهادگر حوزه حضرت مریم(س) همدان به اردوهای جهادی
شهلا یونانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در سال جاری 210 نفر اردوی یکروزه و 16 نفر اردوی هفت روزه داریم که توسط گروه های جهادی پایگاه های مقاومت بسیج حوزه حضرت مریم(س) طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اردوی هفت روزه توسط پایگاه شهیده آقایی در روستای تفریجان برگزار خواهد شد، افزود: در این اردو 16 نفر از خواهران بسیجی به انجام کارهای جهادی خواهند پرداخت.

فرمانده حوزه حضرت مریم(س) همدان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده در این اردوی هفت روزه جهادگران در یک نانوایی که توسط خواهران بسیجی راه اندازی شده است، نان تهیه کرده و بین نیازمندان روستا توزیع کنند.

وی با اشاره به حضور هشت ساله خود در اردوهای جهادی بیان داشت: از هشت سال پیش به عنوان فرمانده حوزه حضرت زینب(س)، حوزه دانش آموزی و حوزه حضرت مریم(س) در کارهای جهادی نقش داشته ام.

یونانی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 20 اردوی جهادی در زمینه های مختلف توسط گروه های جهادی صورت پذیرفته است که از آن جمله می توان به رنگ آمیزی مدارس مناطق حاشیه شهر، برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه های خیاطی، گلدوزی، معرق کاری و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اعزام 226 نفر از خواهران بسیجی حوزه حضرت مریم(س) همدان به اردوهای جهادی در سال جاری ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه ای که با جهاد کشاورزی داریم، در زمان برگزاری اردوهای جهادی، این نهاد به اعزام مربی در زمینه های زعفران، قارچ، دام سبک و سنگین، پرورش ماهی و ... اقدام می‌کند تا به این وسیله زمینه اشتغالزایی در چنین عرصه های توسط بانوان فراهم شود.

فرمانده حوزه حضرت مریم(س) همدان افزود: در سال جاری نیز در راستای تحقق شعار سال درصدد هستیم توافق نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه ای داشته باشیم تا در زمینه های سفال و مینا کاری، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی در حاشیه اردوهای جهادی کنیم.

وی گفت: یکی از مهمترین فعالیت های حوزه حضرت مریم(س) همدان در زمینه اردوهای جهادی، که به سبب آن مورد تشویق وزارت بهداشت قرار گرفته ایم؛ آزمایش پاپ اسمیر است.

یونانی خاطرنشان کرد: در زمینه پاپ اسمیر جزو اولین استان های فعال در این عرصه هستیم، و در طول مدتی که این فعالیت را انجام داده ایم، چند مورد مشکوک به سرطان را شناسایی کرده و پیگیر درمان آنها هم شده ایم.

وی عمده ترین مشکل گروه‌های جهادی را نبود اعتبار دانست و گفت: در صورتی که مشکل اعتبار گروه های جهادی حل شود، شاهد افزایش کیفیت فعالیت های جهادی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات