یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

عوامل گرایش دانش آموزان به مواد مخدر صنعتی

قرائی مقدم گفت: وقتی جوانان و نوجوانان ما تفریحات سالم و با قیمت مناسب ندارند به سمت سریال های مبتذل غربی در شبکه های ماهواره ای و استعمال سیگار و قلیان در پارک ها گرایش پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۳۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

دکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کاهش سن اعتیاد در دانش آموزان و دانشجویان و آسیب های آن اظهار داشت: تفریحات سالم و ارزان از جمله مواردی است که می تواند نوجوانان و جوانان را از خطرات احتمالی مانند گرایش به سیگار و مواد مخدر مصون نگه دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: وقتی جوانان و نوجوانان ما تفریحات سالم و با قیمت مناسب ندارند به سمت سریال های مبتذل غربی در شبکه های ماهواره ای و استعمال سیگار و قلیان در پارک ها گرایش پیدا می کنند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: معمولا این مشکلات در خانواده های بی سرپرست و یا بد سرپرست بیشتر اتفاق می افتد اما عدم کنترل و نظارت خانواده ها بر فرزندان و محیط نامناسب زندگی می تواند این مشکل را در خانواده های دیگر نیز ایجاد کند.

دکتر قرائی مقدم خاطر نشان کرد: دوستان ناباب، نبود و یا کمبود نشاط و شادی اجتماعی ، رفاه بیش از حد و تنش بین اعضای خانواده در گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مواد مخدر و سیگار و قلیان بسیار تاثیر گذار هستند.

وی در پایان با اشاره به راهکارهایی برای مقابله با این معضل یادآور شد: خانواده ها می توانند با کنترل و نظارت بر فرزندان خود و همچنین تلویزیون و رسانه ها با ایجاد برنامه های سالم و شاد می توانند نوجوانان را از گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی و سیگار و قلیان دور کنند.


ارسال نظرات