مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه اول سال 96 بیش از 4 میلیون و 500 هزار نوبت واکسیناسیون در جمعیت دامی استان اجرا شده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۶۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، امیرحسین بهداد افزود: این میزان واکسیناسیون در راستای پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام، در سطح روستاها و واحدهای صنعتی استان توسط گروه های مایه کوبی شهرستان ها انجام شده است.
وی گفت: از این میزان واکسیناسیون تزریق شده، 3 میلیون و 600 هزار نوبت مربوط به بیماری های واگیر و اختصاصی دامی بوده که منجر به تحت پوشش قرار گرفتن 2 هزار و 679 واحد اپیدمیولوژیک روستایی و صنعتی استان شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد: بیش از 970 هزار نوبت واکسیناسیون نیز جهت پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب مالت و شاربن در 1296 واحد اپیدمیولوژیک انجام شده است.
دکتر بهداد افزود: سهم دام سنگین واکسینه شده از این مقدار مایه‌کوبی 126 هزار نوبت و سهم دام سبک 4 میلیون و 470 هزار نوبت بوده است.
وی با اشاره به تعداد 4 هزار و 356 مورد مراجعه به 3 هزار و 975 واحد اپیدمیولوژیک جهت انجام این میزان واکسیناسیون گفت: با توجه به برخی موارد عدم همکاری دامداران در روستاها، واکسیناسیون آن واحدها به صورت کامل انجام نشده و جهت پوشش کامل واکسیناسیون در آن واحدها نیاز به مراجعه مجدد است که این امر با توجه به محدودیت امکانات، موجب اختلال در خدمت رسانی به سایر دامداران می‌ شود.
دکتر بهداد در پایان از همه دامداران استان خواست تا به هنگام مراجعه گروه های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری کامل را با آنان داشته باشند تا با پیشگیری از وقوع بیماری های دامی و حفظ سرمایه دامی کشور، گام موثری در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
ارسال نظرات