خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان :
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با بیان اینکه نخستین نکته در امر به معروف و نهی از منکر این است که دیدگاه خود را در مورد این فریضه فراموش شده تغییر دهیم، گفت: جفای بزرگی در حق این فریضه مهم صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۴۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر شهبازی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شهید بهشتی به فرموده امام راحل خار چشم دشمنان بود و بسیار صبور و ما هم باید صبر و حوصله پیشه کنیم و اجازه ندهیم دشمنان از شرایطی که بر ما تحمیل می‌کنند سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضاییه است که وظایف و ماموریت‌هایی برای آن تعریف شده است، گفت: از جمله این وظایف، انجام کار در معاونت ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه نخستین نکته در امر به معروف و نهی از منکر این است که دیدگاه خود را در مورد این فریضه فراموش شده تغییر دهیم، تصریح کرد: جفای بزرگی در حق این فریضه مهم صورت گرفته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدانبا اشاره به اینکه وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود موضوع برخورد با بی‌حجابی به ذهن می‌آید، افزود: مقابله با بی‌حجابی و برخورد با آن بسیار مهم است اما امر به معروف و نهی از منکر تنها در این موضوع خلاصه نمی‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه خداوند متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است، تاکید کرد: انبیای الهی جز امر به معروف و نهی از منکر کار دیگری نداشتند اما اکنون این موضوع مهم در جامعه ما فراموش شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدانبا اشاره به اینکه امر به معروف به معنی دوست داشتن یکدیگر در جامعه و احساس مسئولیت کردن در برابر همنوع خود است، افزود: متاسفانه معروف‌ها فراموش شده‌اند و از منکرها هم صرفا موضوع بدحجابی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 11 قانون امر به معروف و نهی از منکر باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود و شعبه ویژه‌ای در دادگاه‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: این قانون در استان همدان اجرا شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با اشاره به اینکه مرحله عملی امر به معروف در انحصار حاکمیت است و هیچکس حق ندارد خودسرانه اقدام کند، بیان کرد: در ماده 16 قانون امر به معروف سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده که عمدتا سیاست های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده هفته عفاف و حجاب است، افزود: روز 21 تیرماه تجمع بزرگ خانواده ها در صیانت از حجاب و عفاف در همدان برگزار خواهد شد و فرمانداری مجوزها را صادر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات