خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان عنوان کرد

760 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان همدان/کاهش 5 درصد بیمه بیکاری

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: در استان 760 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه این سازمان هستند و حدود 43 درصد جمعیت استان بوده که 67 درصد جمعیت شهری تحت پوشش هستند.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۵۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
760 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان همدان هستند/کاهش 5 درصد بیمه بیکاری
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد عسگری در نشست خبری مشترک مدیران تامین اجتماعی استان همدان به مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی که در سالن کنفرانس بیمارستان آتیه همدان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت 25 تیر ماه روز تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان 240 هزار نفر بیمه شده اصلی داریم.

وی افزود: حدود 42 هزار نفر بازنشسته، از کار افتاده و خانواده های بیمه شده اصلی فوت کرده از این سازمان حقوق دریافت می کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه به طور متوسط با توجه به اینکه این سازمان دهه سوم فعالیت خود را در سطح کشور طی می کند قطعا سازمان رو به پیری حرکت می کند، گفت: در استان همدان ماهانه 700 هزار نفر مستمری بگیر به سازمان اضافه می شوند.

وی ادامه داد: در مجموع در استان 760 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه این سازمان هستند و حدود 43 درصد جمعیت استان بوده که 67 درصد جمعیت شهری تحت پوشش هستند.

عسگری در خصوص ارائه خدمات در این سازمان، گفت: در مجموع در 11 شعبه اصلی در استان و 12 شعبه اقماری در هفت سال گذشته اتفاق افتاده تأمین شده و سه کارگزاری مربوط به بخش خصوص است که ارائه خدمات در آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: حدود 400 نفر از پرسنل در سازمان تامین اجتماعی و شعب مشغول به کار هستند که 12 درصد است و ضریب پشتیبانی استان حدود 6.3 درصد است و به ازای 6.3 درصد در استان یک بازنشسته مستمری‌بگیر داریم که این در سطح کشور پایین تر است و وضعیت استان در این زمینه بهتری است در حالی که این میزان در کشور 5 درصد است.

*اعزام 800 نفر از مستمری بگیران به مشهد مقدس

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان در خصوص خدمات متنوع این سازمان، تأکید کرد: 18 نوع خدمات متنوعی که اداره کل و شعب برای بیمه شدگان دارند شامل بیمه ایام بیماری، بارداری، پروتز، کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، بیکاری و ... است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته در سطح استان حدود 5 درصد کاهش داشته است، ابراز داشت: این نشان دهنده این است که وضعیت اشتغال در استان رو به پیشرفت است و تعداد بیمه شده ها از 2 هزار و 400 نفر به 2 هزار و 200 نفر کاهش یافته و ماه به ماه کمتر می شود.

عسگری تصریح کرد: حدود 700 نفر در سال 95 بیمه بیکاری شدند اما مشغول به کار بودند که توسط بازرسان بررسی شده و بیمه آنها قطع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 95 در استان حدود 7 میلیارد و 200 میلیون تومان صرفه جویی داشتیم، افزود: ما برای اولین بار طرح کرامت رضوی را در سطح کشور برای مستمری بگیران، بازنشستگان و خانواده های آنها اجرا کردیم که در سطح استان حدود 800 نفر از مستمری بگیران به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شده اند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی انجام می شود، عنوان کرد: همچنین مراجعات برای انجام مسائل مختلف به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و کنترل هزینه های مستمری بگیران به صورت متمرکز از طریق سازمان مرکز پرداخت می شود و احتمال سوء استفاده در استان تقریبا به صفر رسیده است.

وی بیان کرد: در دولت جدید احکام مستمری بگیران در اردیبهشت ماه زده می شود و مستمری بگیر با احکام جدید حقوق دریافت می کند و در 30 تیرماه به صورت کامل پرداخت شده و هیچ بدهی به مستمری بگیران نخواهیم داشت.

*86 درصد بیمه شدگان حداقل بیمه را پرداخت می کنند

عسگری در ادامه در خصوص خدمات نوین در سه شعبه استان، افزود: در سه شعبه استان خدمات ارائه می شود و همانند بانک‌ها نوبت داده می شود و سبب می شود یکسری از همکاران تراکم کاریشان کم شود و اطلاعات به روز شده و کارها به موقع انجام شود.

وی در خصوص دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: از دیگر خدمات این سازمان می توان به صدور کارت سلامت اشاره کرد که هر بیمه شده ای کارتی دارد که به جای دفترچه از آن کارت استفاده کرده و بدون مراجعه به شعبه شارژ می شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان یادآور شد: بحث بخشودگی جرائم مورد دیگر است که در اوایل دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده و سبب شده یک رضایتی بین بیمه شدگان به وجود آید.

وی در مورد بیمه تاکسی‌داران گفت: باید از وزارت کشور به سازمان هدفمندی ابلاغ شود که یارانه به سازمان تامین اجتماعی واریز شود اما متاسفانه افراد از طریق سازمان تاکسیرانی برای بیمه به ما معرفی نمی شوند.

عسگری در خصوص بیمه قالیبافی، خبرنگاران و هنرمندان گفت: بیمه این دسته از افراد در مجلس مصوب شده و با محدودیتی روبرو نیست، 86 درصد بیمه شدگان حداقل بیمه را پرداخت می کنند و بعد از اینکه بازنشست می شوند حقوق آنها پایین آمده و این مشکلی است که ما در سطح استان با آن مواجه می شوند.

وی عنوان کرد: امکانات ما در سازمان تامین اجتماعی به‌روز بوده و کمبودها حل شده و به مراتب می توانیم از امکانات استفاده بهینه کنیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان اظهار داشت: دو مشکل عمده در جذب پزشک وجود داشت یکی شرط سنی که برداشته شده و دوم ردیف بلاتصدی برای پزشک داشتیم که این مشکلات برطرف شده است و شرایط جذب پزشک نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات