کارشناس مذهبی در گفتگو با بسیج:

تضعیف حجاب در راستای اهداف دشمنان اسلام است

پروین فدایی، گفت: دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود دانسته اند.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۱۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پروین فدائی در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری بسیج اظهار کرد: در تقویم ملی ما روز 21 تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت نام‌گذاری این روز را می‌توان به سال های اختناق رضاخانی نسبت داد. آنجا که در سال 1314 و در چنین روزی مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاق ها قرار گرفت و مردمی که در این مسجد علیه کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: حجاب ازجمله موضوعاتی است که انسان ها از آغاز پیدایش با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند. خداوند در کتاب های آسمانی نیز تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود د انسته اند و برای تضعیف دین اسلام از سال های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است

وی در زمینه عفاف و حجاب اظهار داشت: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است.

فدایی گفت: متاسفانه جامعه امروز ما به جهت حملات دامنه‌دار، منظم و هدف‌دار دشمنان که با بهره‌گیری از جدیدترین وسایل ارتباط جمعی صورت می‌گیرد تحت تاثیر قرار گرفته و در مواردی شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که باید مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها در مقابل آنها حساسیت لازم را نشان دهند.

اولین پایه بی اعتنایی به دین و مذهب عدم رعایت حجاب و عفاف می‌تواند باشد

وی افزود: دشمنان سعی دارند با القاء اینکه نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود ترویج می‌دهند، جامعه را به سوی بی بندو باری و لاقیدی به مذهب بکشانند، که اولین پایه بی‌اعتنایی به دین و مذهب همین عدم رعایت حجاب و عفاف می‌تواند باشد.

فدائی ادامه داد: لازم است بر اساس شرایط محیطی و زمانی روش‌های تبلیغ و ترویج حجاب متفاوت باشد تا بتوانیم بیشترین و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار