نماینده مردم سنقر در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

وزارت بهداشت موظف به تامین پزشک متخصص برای مناطق محروم است/ ابطال پروانه پزشکان در صورت عدم حضور در مناطق محروم

حسینی کیا گفت: یکی از رسالت های مهم وزارت بهداشت و درمان تامین پزشک برای مناطق محروم است.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۸۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم وزارت بهداشت و درمان تامین پزشک برای مناطق محروم است.

وی با بیان این مطلب افزود: وزارت بهداشت با استفاده کردن از تعهدی که در دوران دانشجویی از دانشجویان می گیرد می تواند آن را تعمیم دهد. بزرگترین ظرفیتی که در دست وزارت بهداشت است و متاسفانه به بخشی از آن عمل نمی شود این است که هر پزشکی در منطقه محرومی که تعهد خدمت کردن دارد حاضر نمی شود؛ لذا در اینگونه موارد وزارت بهداشت باید پروانه پزشکی آنها را باطل کند.

این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: در برخی مناطق محروم پزشک متخصص کم است، برای این مشکل باید شرایط بهتر و الزاماتی برای پزشکان متخصص قائل شد که هم شأن پزشکان حفظ شود و هم الزامی باشد که همه پزشکان موظف به حضور در مناطق محروم و خدمت به مردم باشند.

حسینی کیا گفت: تراکم پزشک متخصص در کلانشهرها بسیار زیاد است و باید برای این مسئله چاره اندیشی کند یعنی وزارت بهداشت می تواند با فرستادن پزشکان متخصص از کلانشهرها به مناطق محروم این مشکل را برطرف کند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار