تصویب برنامه عملیاتی توسعه تجارت استان و توسعه صادرات از مرز باشماق

کد خبر: ۸۸۹۷۴۴۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر تنوع بازارهای هدف و بازاریابی مناسب، گفت: صادرکنندگان باید به فکر بازاریابی بیشتر و افزایش تنوع بازارهای هدف صادرات باشند تا هر چه بیشتر شاهد رونق صادرات از استان باشیم.

 فیروزی افزود: سهم بازار عراق از کل صادرات استان کردستان 97 درصد است.

وی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان، بیان داشت: برای پویایی اقتصاد اصول علمی خدشه ناپذیر و تجربه شده‌ای در دنیا وجود دارد که افزایش صادرات از شاخص‌های آن است.
 

وی اظهار داشت: علی‌رغم کاهش میزان صادرات در چهار ماهه نخست امسال در کشور، در کردستان شاهد افزایش 9 درصدی صادرات در سال 96 و همچنین افزایش 35 درصدی حجم مبادلات بوده‌ایم که نشان دهنده رونق اقتصادی و پویایی آن است.
 

وی گفت: از همه کسانی که دست اندر کار توسعه صادرات در استان هستند انتظار می‌رود با تلاش خود، در مدت باقیمانده از سال نیز شاهد رشد صادرات از استان باشیم که خوشبختانه این آمادگی در مجموعه دولتی نیز وجود دارد.
 

فیروزی تصریح کرد: در این کارگروه برنامه عملیاتی توسعه تجارت استان و توسعه صادرات از مرز باشماق تصویب می‌شود که چگونگی اجرای آن و جزئیات در جلسه‌ای در مرز باشماق با حضور استاندار کردستان برگزار شود، اعلام و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد صادرات استان کردستان به کشور عراق صورت می‌گیرد، گفت: بیشتر کالاهای صادر شده به عراق کالاهای مصرفی هستند که ناشی از ناپایداری امنیت منطقه است و امیدواریم با رفع این مشکلات، شاهد صادر کردن کالاهای توسعه‌ای به عراق باشیم.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات
آخرین اخبار