شاهنامه خوانی کودکان در لردگان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، ترویج ادبیات ملی را در میان کودکان، میراثی گرانبها برای نسل آینده دانست.
کد خبر: ۸۸۹۷۵۱۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرزاد رحیمی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تاکید بر احیای فرهنگ غنی ادبیات ملی در میان کودکان و نوجوانان، ترویج ادبیات ملی را در میان این قشر میراثی گرانبها برای نسل آینده دانست.

وی با اشاره به اهمیت شاهنامه خوانی به عنوان ادبیات ملی در میان زاگرس نشینان، آموزش پرده خوانی و نقالی را از جمله برنامه های هدفمند در مرکز فرهنگی هنری لردگان عنوان کرد و گفت: طرح شاهنامه خوانی از ابتدای سال جاری در این مرکز با توجه و اهتمام کامل پیگیری می شود.

رحیمی بیان کرد: در این طرح 30 کودک و نوجوان تحت پوشش قرار گرفته اند و از طریق قصه گویی و شعر خوانی تحت نظر مربیان کانون با داستانهای شاهنامه آشنا می شوند و در ادامه نیز خود به اجرا می پردازند.

مدیر کل کانون، آشناسازی کودکان با میراث ادبی سرزمین، آشنایی با شیوه های مختلف شاهنامه خوانی و آشنایی با ادبیات حماسی را از جمه اهداف اجرای این طرح در کانون نام برد.

رحیمی اضافه کرد: در این کارگاهها که به صورت هفتگی برگزار می شود، خوانش خلاق از داستانهای شاهنامه، هنر پرده خوانی، هنر قصه گویی و نقالی با ابزار های مختلف در دستور کار قرار دارد و در پایان طرح انتظار می رود کودکان و نوجوانان با این موراد به خوبی آشنا شده باشند.

وی افزود: دعوت از شاهنامه خوانان محلی و پدر بزرگهای نقال از جمله برنامه های جنبی این طرح در راستای نهادینه کردن این هنر و فرهنگ در این مرکز محسوب می شود.

گفتنی است: لُردِگان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری با اقلیمی نیمه مرطوب گرم با زمستانهای نیمه سرد است. مردمان لردگان از لران بختیاری هستند. شهر لردگان مرکز شهرستان لردگان با هزار و هفتصد متر ارتفاع از سطح دریا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته‌است. جوشش چشمه برم در مرکز شهر لردگان، گردشگاهی با همین نام را به وجود آورده‌است. این چشمه پرآب علاوه بر تأمین آب کشاورزی، یکی از سرشاخه‌های کارون به‌شمار می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار