خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

بسیج پرچمدار اخلاق در عصر رسانه/ اخلاق گمشده عصر رسانه

سوقندی در نشست تخصصی رسانه های تراز انقلاب اسلامی در سمنان گفت: گمگشته عصر رسانه اخلاق است، رسانه مهم نیست، دسترسی به رسانه مهم نیست،رسانه به معنای امروزی سوغات غرب است و آنچه ما پرچمدار آن باید باشیم اخلاق در عصر رسانه است.
کد خبر: ۸۸۹۸۲۴۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، دکتر سوقندی در نشست تخصصی رسانه های تراز انقلاب اسلامی در فرهنگسرای کومش سمنان اظهار کرد: 17 مرداد روز خبرنگار را تبریک و به عنوان یک بسیجی خیرمقدم به همه عزیزان دارم و از دست اندرکاران این مراسم بسیج رسانه و بسیج کارمندان و معاونت روابط عمومی استان و معاونت فرهنگ اداره کل ارشاد تقدیر می نمایم.

وی با بیان اینکه دانشمندان اعصار بشری را تقسیم بندی کرده اند افزود: عصر اول، دوران کشاورزی که پیرامون زمین و آب و غذا بوده تا اینکه ماشین اختراع شد و عصر ماشین و صنعتی شدن بروز کرد و بعد از عصر ماشین، تکنولوژی پیشرفت کرد و عصر پسا صنعتی و مدرنیته رقم خورد.

سوقندی با بیان اینکه عصر سپا صنعتی را هر کس به زبانی بیان می کند خاطر نشان کرد: مهمترین تعبیر این عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و عصر غلبه رسانه است و در عصر رسانه آنچه اصل است زمان است و امام ما هم امام عصر و زمان است و امام مکان نیست و امام عالمیان و جهانیان و عصر ولیعصر(عج) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: زمان و زمانه و عصر خویش و نظام ارتباطی و اطلاعاتی خود را بشناسیم و این زمان دانش و علم خود چه علوم تجربی یا معرفتی که در فرهنگ دینی از علم به معرفت تعبیر می شود.

وی با بیان اینکه عالم را یک مثلث اطلاعات، تسلیهات و تبلیغات می چرخاند بیان کرد: کارشناسان بیان می کنند در یک نظامی اگر اطلاعات باشد و دانش باشد و تسلیهات و قدرت نظامی باشد اما تبلیغات نباشد نظام به اهداف راهبردی خود نمی رسد.

سوقندی با اشاره به پژوهش انجام شده در حوزهاعتقادی، احکام و شریعت و اخلاق عنوان کرد: در این سه حوزه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی پژوهشی در سال 95 انجام داد که تایید می کند نظر کارشناسان را که مردم ما در اعتقاد و باور قوی هستند و به خدا و قیامت ایمان و اصول اعتقادی را قبول دارند و پایبند به احکام شرعی هستند و بخشی یا همه احکام را پایبند هستند اما در حوزه اخلاق آسیب جدی دیده شده است.

بسیج پرچمدار اخلاق در عصر رسانه/ اخلاق گمشده عصر رسانه 

وی با تاکید بر آسیب در حوزه اخلاق گفت: ما بخشی از این آسیب را در حوزه رسانه مکتوب یا غیر مکتوب و فضای مجازی که دامنه گسترده دارند و سخن حضرت آقا تاکید بر سخنان ماست که ( امروز تاثیر رسانه ها و تلوزیون ها و هنرها و این شبکه های عظیم اطلاع رسانی اینترنتی از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است.)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: گمگشته عصر رسانه اخلاق است، رسانه مهم نیست، دسترسی به رسانه مهم نیست،رسانه به معنای امروزی سوغات غرب است و آنچه ما پرچمدار آن باید باشیم اخلاق در عصر رسانه است.

وی با اشاره به بسیج رسانه افزود: بسیج رسانه همانطور که از نمایش معلوم است، بسیج هدف اخلاقی، اسلامی و انسانی دارد و تشکل های زیادی فعال در رسانه هستند و بسیج رسانه گمشده عصر رسانه را دنبال می کند که اخلاق رسانه ای است و نه اخلاق حرفه ای که همه از آن دم می زنند.

سوقندی اظهار کرد: اخلاق فقه رسانه مبتنی بر معارف قرآن و اهل بیت و آموزه های اسلام ناب و گفتمان امام رهبری است و اندیشه امام و رهبری منظومه و دکترین و راهبرد کار در نظر گرفت شود و می توانیم به مجموعه ای از نظام های اخلاق رسانه ای و الگو و معیار صحیح دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: تشکیل بسیج رسانه و مجموعه ای از این تشکل ها می تواند به اخلاق که گمشده عصر و نسل ما بپردازد و مروج اخلاق دینی در جامعه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها