مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:

مشکل مسکن نیازمندان رفع خواهد شد/ حضور جهادگران بسیج و سپاه به مناطق محروم را حرکتی نیک است

بوشهرـ مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه 30 درصد از افراد تحت پوشش کمیته مشکل مسکن دارند، با برنامه ریزی انجام شده بین 3 الی 5 سال آینده از طریق منابع متمرکز و آورده خیرین مشکل مسکن نیازمندان رفع خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۰۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ لطفی مدیر کل کمیته امدد امام خمینی(ره) استان بوشهر در مراسم تجلیل از خیرین رسانه، گفت: خبرنگاران به عنوان بازو توانمند و سفیران و مهمترین شاخصه ترین برای ارتباط بین کمیته امداد و مردم نیازمند هستند که نقش آنها به خوبی در جامعه احساس می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار کرد: دعا اصلی نسبت به رسان ها افرادی انجام می دهند که در دورترین منطقه محروم کشور حضور دارد و این افراد که مورد حمایت های کمیته امداد هستند به لحاظ معرفتی بهترین زندگی را دارند.

لطفی با اشاره به اینکه از خبرنگاران برای حضور در برنامه های کمیته امداد دعوت می شود، افزود: رسانه حلقه وصل بین مردم و مسئولین است و می تواند زمینه مسیر توسعه در جامعه را فراهم و موجب تقویت مشارکت اجتماعی شود که نمونه آن می توان حرکت های رسانه ای برای حضور مردم در انتخابات نام برد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به اندازه بیش از 7 وزارت خانه فعالیت دارد، عنوان کرد: در حوزه های فرهنگی، درمانی، مسکن، اشتغال، جوانان، اجتماعی و بخصوص اوقات فراغت اقدامات اساسی صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: به برنامه های فرهنگی بخصوص در حوزه اوقات فراغت برنامه های اردو آموزشی، اردو زیارتی و تفریحی برگزار می شود که در سال جاری بیش از 10 هزار و 615 نفر در برنامه قطب صداقت شرکت کردند.

لطفی ادامه داد: برای اجرای برنامه اوقات فراغت از منابع مردمی و دولتی اعتبار 2میلیارد و 800 میلیون تومان پیش بینی شده است  که در سال گذشته 9 هزار 948 نفر با اعتبار 2 میلیارد و 450 میلیون تومان کار فرهنگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت کار و اشتغال در استان افزود: همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد با مطالعه میدانی شناسایی شدند که بعد از گذراندن دوره های آموزشی 5500 نفر با اعتبار 800 میلیون تومان اعتبار به مراکز آموزشی معرفی و وراد بازار کار خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار کرد: در سال جاری برای 3.443 نفر با اعتبار 58 میلیارد تومان از منابع مردمی و دولتی شغل ایجاد می شود.

وی افزود: در سال گذشته در اجرای طرح کاریابی 2.563 مورد با اعتبار 23 میلیارد تومان 3809 نفر به عنوان توانمند از تیم کمیته امداد خارج و افراد دیگر جایگزین شده است.

لطفی با اشاره به مشکلات مسکن در استان اظهار کرد: مسکن یکی از گرانترین بسته های زندگی افراد به شمار می رود و با توجه به اینکه 30 درصد از افراد تحت پوشش کمیته مشکل مسکن دارند، با برنامه ریزی انجام شده بین 3 الی 5 سال آینده از طریق منابع متمرکز و آورده خیرین مشکل مسکن نیازمندان رفع خواهد شد.

وی افزود: در سال 96 برای 1.486 نفر فعالیت مسکن خواهیم داشت و با اعتبار 13 میلیارد تومان مسکن یا اسکان موقت احداث می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر برخی اقدامات مانند حضور جهادگران بسیج و سپاه به مناطق محروم را حرکتی نیک دانست و گفت: 20 درصد از اعتبارات سال جاری در مناطق محروم  مانند تنگ ارم،کلمه، تنگستان، دشتی انجام خواهد شد.

وی افزود: زکات یکی از فعالیت های است که به عنوان ظرفیت های الهی نسبت به آن توجه شده است و 400 درصد رشد داشته است و مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان زکات دریافت شده است.

لطفی به امر ازدواج اشاره کرد و گفت: کمک به امر ازدواج 600 نفر از زوجینی که ازدواج آسان دارند از طریق مردم و با تهیه کالاهای اولیه زندگی تامین و به آن ها تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای شهریور فعالیت جشن عاطفه ها در دو مرحله اجرا خواهد که در مرحبه اول در جامعه است و در مرحله دوم در مهر ماه در مدارس اجرایی می شود.

لطفی با اشاره به اجرای طرح جشن عاطفه ها اذعان داشت: 8500 دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که همه دانش آموزان از لحاط کمی و کیفی از دل جشن عاطفه ها حمایت خواهند شد و و موارد چون لباس فرم، کفش، کیف و لوازم التحریر برای آن ها تهیه می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به راه اندازی صندوق امداد و ولایت گفت: امروز خبرنگاران به عنوان اولین گروه در این صندوق مشارکت داده شده است.

وی افزود: در 4 ماه گذشته بیش 10 میلیارد تومان وام کارگشا به نیازمندان پرداخت شده است که این اقدام با حضور مردم انجام شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: صندوق کمیته امداد درآمدی و اقتصادی نیست و فقط برای حمایت و توانمند سازی نیازمندان است.

انتهای پیام/

 


ارسال نظرات
آخرین اخبار