خبرهای داغ:
شهردار ملایر خبر داد

صدور 145 پروانه ساخت در شهرستان ملایر

شهردار ملایر با اشاره به صدور پروانه ساخت گفت: در سال 95 و 96 دوباره شاهد رشد صدور پروانه ساخت در سطح شهرستان بودیم که به 145 پروانه رسیده است.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۸۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
صدور 145 پروانه ساخت در شهرستان ملایر
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، علیرضا رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش کارکنان مجموعه شهرداری در توسعه و آبادانی شهر ملایر اظهار داشت: ما با مشکلاتی نیز روبه رو هستیم که این ‌مشکلات خاص شهرداری ملایر نیست.

وی با بیان اینکه نبود یک متولی خاص از جمله مشکلات است، افزود: کهنه بودن قوانین نیز از دیگر مشکلات است؛ قوانینی که امروز با آن شهرداری را مدیریت می‌کنیم قوانین سال 1334 است.

شهردار ملایر ابراز داشت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه ای است بنابراین درآمد که بیشتر باشد خدماتی ارائه شده نیز بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با کاهش درآمدها مواجه بودیم، گفت: رکود در امر ساخت وساز و پروانه‌ها باعث کاهش درآمد شده است.

رضایی با اشاره به صدور 401 پروانه ساخت در سال 92، عنوان کرد: در سال 93 تعداد پروانه‌ها به 150 و در سال 94 به 87 پروانه رسی اما در سال 95 و 96 دوباره شاهد رشد آن بودیم که تعداد به 145 پروانه رسیده است.

وی با اشاره به عوارض دریافت شده در سال‌های مختلف گفت: 300 میلیارد تومان در سال 91 و 15 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 92، 7 میلیارد تومان در سال 93، 12 میلیارد تومان در سال 94 و 10 میلیارد تومان نیز در سال 95 عوارض صدور پروانه ساخت اخذ شد که این آمار نشان از کاهش درآمدی شدید دارد در حالی که با افزایش هزینه ها مواجه بودیم.

شهردار ملایر با اشاره به جذب نیرو در شهرداری ملایر ابراز داشت: در سال 92، 479 نفر در شهرداری مشغول به کار بودند که با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از پرسنل، تعداد کارکنان به 317 نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با کاهش درآمدهای شهرداری کنترل هزینه‌ها را اعمال کردیم، گفت: در همین زمینه دو جایگاه سوخت، سی ان جی و پایانه برون شهری تهران را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

رضایی ابراز داشت: در همین زمینه طبق کارشناسی خرید و املاک بیش از 532 میلیارد تومان املاک شهرداری افزایش داشته و 104 قطعه زمین، 122 باب مغازه، 29 واحد آپارتمان، 46 واحد تجاری و 32 هزار متر مربع فضای سبز از سال 93 تا 96 به شهرداری ملایر اضافه شده است .

وی با اشاره به پروژه های عمرانی صورت گرفته در زمان تصدی خود در شهرداری گفت: تقاطع غیر همسطح انقلاب، بهره‌برداری از بوستان ولایت، تکمیل و ساخت مغازه های شهید تاجوک، ساخت مغازه های محلی جانبازان و 15 خرداد ساخت سوغات سرای بوستان‌های معلم و ولایت و ساخت مجموعه ورزشی بازنشستگان از جمله پروژه های عمرانی انجام شده است.

شهردار ملایر با اشاره به اجرای جدول گذاری از ابتدای سال 93 تا پایان سال 95 گفت: 119 هزار متر مربع پیاده‌روسازی و 690 هزار متر مربع آسفالت و برگزاری جشنواره های مختلف از جمله آشپزی، اقوام ایرانی خوشه برتر و مسابقات قوی‌ترین مردان را دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات