مسئول بسیج رسانه البرز در گفتگو با «بسیج»:

تبلیغات صدا وسیما باید متناسب با شرع و ارزشهای جامعه باشد

ابراهیم نوروزی گفت: پوشش‌ و آرايش‌ شخصيت‌هاي‌ مورد استفاده‌ در آگهي‌ بايد متناسب‌ با عرف‌ ملي‌ و مذهبي‌ جامعه‌ باشد و باید جایگاه زن مسلمان و شئون وی مد نظر باشد.
کد خبر: ۸۹۰۲۷۶۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
ابراهیم نوروزی مسئول بسیج رسانه البرز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات گفت: این به بحث فرهنگ و جامعه مربوط می شود درحالی که کاسبی تصویری با استفاده ابزاری از زن صورت می گیرد و متاسفانه بیشترین کاربرد استثمار زن در تبلیغات تجاری دیده می‌شود که اوج بردگی زنان در برنامه‌های تجاری رسانه‌های غربی دیده میشود که به کشورهای جهان سومی نیز راه یافته است.


مسئول بسیج رسانه البرز اظهار داشت: پوشش‌ و آرايش‌ شخصيت‌هاي‌ مورد استفاده‌ در آگهي‌ بايد متناسب‌ با عرف‌ ملي‌ و مذهبي‌ جامعه‌ باشد و باید جایگاه زن مسلمان و شئون وی مد نظر باشد. طبق قانون يكي از ماموريت‌های اصلی دفتر تبليغات و اطلاع ‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر آگهي‌ها و منطبق کردن آن با موازين شرعی و قانونی كشور است.

نوروزی گفت: اگر آگهی‌های تبليغاتی در صدا و سيما و تبليغات محيطی روزنامه‌ها و نشريات که به چاپ مي‌رسد خلاف موازين شرعي و قانونی باشد اين نهاد قانونی باید برخورد لازم با این تخلف را انجام بدهد.



ارسال نظرات