قتل و عام افراد بی‌گناه توسط گروههای وحشی و سربریدن و شهادت رساندن رزمندگان مدافع اسلام ، علاقه‌مندان به شهادت را که مخلصانه در مسیر الهی قدم بر‌دارند و لحظه‌های تاریخی و مذهبی مانند انقلاب عاشورا را تکرار کنند، ملت را در ادامه طریق الهی سیدالشهدا مصمم تر می کند.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۲۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندرن، شهادت در آموزه‌های مذهب شیعه همواره مقدس بود و هست و شهادت امام سوم و معصوم پنجم این مذهب در سال 61 هجری قمری بر ایجاد آن افزود که در محرم هر سال مجالس و دسته‌روی و سخنرانی و همایش زیادی در سطح جهانی برای شناخت و تقدیر از آزادی‌خواهی و اخلاق‌مداری انجام می‌شود.

شهادت محسن حججی که فیلم لحظه اسارت و شهادت و بریدن سرش در فضای مجازی منتشر شد از رخداد هایی است که می‌تواند مورد توجه فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.

هنگامی که گروه وحشی و مزدور تروریست که با نام دین اسلام توسط دشمنان برای خشن نشان‌دادن این دین تاسیس و حمایت می‌شوند اقدام به پخش لحظه سر‌بریدن این شهید یا لحظه اسارت می‌کنند که به قصد ترساندن علاقه‌مندان مقاومت اسلامی و تضعیف روحیه شهادت‌طلبی انجام می‌شود و بررسی بازخورد‌های این موضوع در جنگ روانی می‌تواند در عمیق یا سطحی‌‌بودن گفتمان دو طرف خود را نشان دهد.

چهره مصمم و مردانه شهید حججی در کنار چهره ترسیده و نگران تروریست به خودی خود یک داستان بلند است و انتخاب عکس شهید به عنوان پروفایل تلگرام، ابراز علاقه گسترده جوانان و نوجوانان برای دفاع از حرم، عکس نوشته‌های مختلف با موضوع چهره مصمم شهید و ترس تروریست، برگزاری مراسم‌های با‌شکوه، تبدیل چهره این شهید به عنوان نماد ملی، ترویج حقانیت دفاع از حرم به عنوان دفاعی از آموزه‌های انسان‌دوستی، حقوق‌بشری، ترویج مردم‌سالاری، معرفی مقاومت اسلامی به عنوان گزینه برتر در احقاق‌حق کشور‌های آزادی‌خواه و پیام روشن به دشمنان انقلاب اسلامی درباره نفوذ آموزه‌های انقلابی و دینی در لایه‌های مختلف جامعه است که دست‌یابی به این اهداف عمیق با خون یک شهید به دست آمد و غیر از این راه، دست‌یابی به این اهداف به صورت متمرکز، گسترده، عمیق و شور همراه یا شعور با سختی به دست می‌آمد و «عدو سبب خیر» شده است تا گفتمان مورد علاقه این شهید عزیز به دست این «حیوانات در چهره انسان» و با هزینه دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان جبهه مقاومت اسلامی گسترش یابد.

دیپلماسی عمومی همواره اثر‌گذار است و شهادت شهید حججی یک دیپلماسی عمومی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

شهادت شهید حججی تفسیر زنده 2 آیة 154 سورة بقره و 169 سورة آل عمران است که خداوند در سورة بقره می‌فرماید: «وَلاَتَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْیَآءٌ وَ لَـَکِن لآتَشْعُرُون»...به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند ولی شما نمی‌فهمید و در سورة آل عمران می‌فرماید:«وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتَا بَلْ أَحْیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده‌می‌شوند.

اثر‌گذاری و شعورآفرینی شهادت شهید محسن حججی درسی برای ما است که بر داشته‌های‌مان افتخار کنیم و از آن استفاده بهینه در مسیر اهداف متعالی داشته باشیم و این شهادت عبرتی است برای دشمنان گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی که هزینه‌کردن‌های میلیاردی و قتل و عام افراد بی‌گناه و سو‌استفاده از عناوین انسانی برای دست‌یابی به اهداف شیطانی با شهادت یک شهید به لرزه در‌می‌آید و از این علاقه‌مندان به شهادت که مخلصانه در مسیر الهی قدم بر‌دارند و لحظه‌های تاریخی و مذهبی مانند انقلاب عاشورا را تکرار کنند، فراوانند.

عمران اکبر نژاد/

ارسال نظرات
پر بیننده ها