کارآفرین صنایع چوب خرمادر سراوان اظهار داشت: جوانان می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی صنایع چوب و بدون سرمایه اولیه زندگی مرفعی را فراهم کنند
کد خبر: ۸۹۰۴۹۷۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
یاسین ملک زاده کارآفرین بخش صنایع چوب خرما در شهرستان سراوان در گفت و گو باخبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کار ساخت صنایع چوب خرما را از ۵ سال قبل آغاز کرده است، گفت: قبل از شروع این کار به عنوان تاجر و کاسب مشغول به کار بوده ام.
وی شوق کار، اشتغال زایی و کسب رضای الهی را از اهداف خود عنوان کرد و افزود: در صنایع چوب خرما از کارگر جمع آوری کننده ضایعات خرما تا مسئول فروش برای ۷ نفر اشتغال زایی شده است.
کارآفرین بخش صنایع چوب خرما سراوان میز ناهار خوری، صندلی، جا دستمال کاغذی و قاشق چنگال، سقف کاذب و حصار دیوار را از جمله محصولات تولیدی این کارگاه دانست و اظهار داشت: علاوه بر این از ضایعات درخت خرما ۱۴ محصول تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه این کار را با سرمایه شخصی شروع کرده است و مسئولین در این زمینه او را حمایت کرده اند، تصریح کرد: جوانان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی صنایع چوب و بدون سرمایه اولیه کار ساخت محصولات را یاد بگیرند و زندگی مرفعی را برای خود فراهم کنند.
ملک زاده با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی صنایع چوب خرما در مجتمع گردشگری دزک دایر است، اذعان داشت: دوره اول آموزش، رایگان و بدون هزینه است و تا وقتی که کارجو بتواند کارگاه صنایع چوب راه اندازی کند ما هزینه‌های کمکی به او پرداخت می‌کنیم.
وی ضمن تشکر از رسانه شستون که در معرفی سراوان تلاش می‌کند و با بیان اینکه صنایع چوب خرما در سراوان نمادی از فرهنگ این منطقه است، عنوان کرد: دولت و مردم می‌توانند از هامین در زمینه‌های مختلف اقتصادی استفاده کنند.
کارآفرین بخش صنایع چوب خرما در سراوان در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه نخل خرما و چوب آن در منطقه بلوچستان به وفور یافت می‌شود، جوانان ساخت محصولات چوبی خرما را یاد بگیرند و برای خود شغل ایجاد کنند.
ارسال نظرات