رئیس اداره محیط زیست دریایی مازندران گفت: شناگاه‌های استان به‌صورت مرتب مورد پایش قرار می‌گیرند و نظارت مستقیم بر آنان در فصل شنا در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۸۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مریم‌السادات موسوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به پایش‌های انجام شده 12 شناگاه مازندران آلوده بوده که مسؤولان شناگاه نسبت به نصب پرچم‌های زرد در آن اقدام کردند، تنها دو مورد حاضر به این کار نشدند که اخطار قانونی داده شده و پرونده آنان به دادگاه ارسال شد.

وی بیان کرد: برای سال آینده نیز استعلام لازم صورت می‌گیرد و مجوز به کسانی که در این زمینه همکاری نکرده و ضوابط را رعایت نکردند ارائه نمی‌شود.

رئیس اداره محیط زیست دریایی مازندران با اشاره به اینکه شناگاه‌های استان به‌صورت مرتب مورد پایش قرار می‌گیرند، اضافه کرد: نمونه‌برداری از شناگاه‌ها نیز همچنان ادامه دارد و اگر شناگاه از نظر بهداشتی با مشکلی مواجه باشد اخطار داده شده و طی 48 ساعت باید مشکل برطرف شود.

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مازندران دارای بالاترین تعداد شناگاه در کشور است، نظارت مستقیم بر شناگاه‌ها در فصل شنا در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه در شناگاه‌های آلوده پرچم‌های زرد نصب شده ولی شاهد این هستیم مردم نسبت به شنا در این اماکن اقدام می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست دریایی مازندران با اعلام اینکه وضعیت 6 شناگاه مازندران بحرانی  و 6 شناگاه فوق بحرانی است، یادآور شد: با توجه به نمونه‌های دریافت شده بیش از 50 درصد سال دارای آلودگی میکروبی بوده که لازم است مردم به این توصیه توجه کرده و از شناگاه‌هایی که پرچم آبی در آن نصب شده برای شنا استفاده کنند.

ارسال نظرات