فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: خبرنگار باید سرسپرده انقلاب اسلامی باشند که انقلاب اسلامی سریع‌تر پیش رود و باید کاری کند که مردم ما چقدر انقلابی‌تر شوند و به روح انقلابی گری بیشتر کمک کند.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۷۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی لحظاتی قبل در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار اظهار داشت: کاش تمام خبرنگاران و حتی افرادی که منتقد ما بودند در این مراسم دعوت می‌شدند.

وی بابیان اینکه افرادی که خبرنگار می‌شوند درواقع مسئولیت اجتماعی قبول کرده‌اند، افزود: بعضاً دغدغه مسئولیت اجتماعی در این افراد بروز پیدا می‌کند؛ یک خبرنگار چه دختر و پسر، چه خبرنگار جامعه دینی و غیردینی فقط دغدغه مسئولیت اجتماعی است که افراد را به این سمت می‌کشاند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بابیان اینکه خبرنگار یک شخص مردمی است که به دنبال تنویر افکار در مردم باشد به‌غیراز افراد کمی که این حرفه را به‌عنوان شغل انتخاب کردند، عنوان کرد: خبرنگاری که برای دغدغه‌های مردم وارد می‌شوند و تن به این کار می‌دهند درواقع یک مسئولیت اجتماعی را قبول کرده، پس خبرنگار یک فرد دردمند‌است و در خطرپذیرترین خطوط زندگی و در سخت‌ترین مکان‌ها بدون هیچ اجباری حاضر می‌شود که مسئولیت شناسی و دغدغه مسئولیت اجتماعی داشتن سبب حضور خبرنگار و وجه تمایز خبرنگار و دیگران می‌شود.

وی بیان کرد: همین داشتن دغدغه مردم و کشف صلاح جامعه به خبرنگار شرافت می‌دهد و اگر خبرنگاری این را نداشته باشد کفران نعمت کرده است.

کشکولی با اشاره به اینکه اگر خبرنگاری خود را فروخت از کسوت خبرنگاری به دور است، تصریح کرد: خبرنگار حزب، جناح و شخصیت‌های مهم خبرنگار محسوب نمی‌شود چراکه خبرنگار باید مستقل و قیمتش بالا باشد و به‌راحتی خریده نشود و کسی توان خرید آن را نداشته باشد.

وی افزود: خبرنگار نیز علائق مذهبی، سیاسی و ملی دارد ولی این مسائل در ذیل عزت‌نفس او است پس حرفه خبرنگاری اولویت به حزب و جناح دارد و عزت‌نفس و استقلال خبرنگار خیلی مهم است و در این صورت خبرنگار دیدبانی هوشیار و هوشمند و ...است که مردم را هوشیار می‌کند و از ایجاد استبداد برخی افراد جلوگیری می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بابیان اینکه خبرنگار باید نقاط قوت‌ها و ضعف‌ها را باهم بیند، عنوان کرد: خبرنگار حتماً مردمی است و افرادی که تفکری غیر ای ندارند خبرنگار نیستند، خیر و سلاح مردم را در این می‌داند که خبری منتشر کند

وی با اشاره به اینکه خبرنگارها برخی مواقع اقدامات سلبی دارد که نباید انجام دهد، عنوان کرد: ورود به مسائلی کند که نفع شخصی و قومی داشته باشد خبرنگار باید خود نگه‌دار باشد و پرهیز کند، حتی پاسداران نیز مانند خبرنگاران ممنوعیتی دارند پس خبرنگاری نیز هزینه‌ای دارد که هزینه فعالیت خبرنگار همین چشم‌پوشی از منافع شخصی خود است و در چنین مواقعی بقیه خبرنگاران باید به دنبال پخش آن باشند.

کشکولی تصریح کرد: خبرنگار چون مزدور نیست، حق ندارد خبری که خیر و صلاح جامعه را در پی‌دارند، سانسور کند.

وی افزود: خبرنگار نباید مسئولیت بپذیرد یا هر خبری را باید انتشار دهد و همین سبب می‌شود محبوب مردم شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با اشاره به اینکه خطوط قرمزی برای خبرنگار وجود دارد، تصریح کرد: خبرنگار نباید به مسائلی که عفت عمومی را خدشه‌دار می‌کند، ورود پیدا کند و این مسائل باید سربسته بماند.

وی عنوان کرد: در جامعه آنچه سبب تفرقه در جامعه باشد مضر است و خبرنگار باید سعی کند وحدت و همگرایی را در مردم ایجاد کند.

کشکولی خاطرنشان کرد: یاس پراکنی، سیاه نمایی و ارزش زدایی نیز از مسائلی است که خطوط قرمز خبرنگار محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار باید جهان را تحت تأثیر قرار دهد، عنوان کرد: ایران با فعالیت‌های خود کشوری جهانی می‌شود چراکه جنگ ما دنباله همان جنگ هشت‌ساله بوده که حداقل 30 سال است می‌جنگیم؛ فقط فرق این جنگ با بقیه جنگ‌ها در این است که مرزها جابه‌جاشده اما مردان ما در مرزهای دیگری همچون یمن، بحرین و سوریه به دنبال مبارزه با استکبار است.

کشکولی عنوان کرد: زمین و زمان جنگ عوض‌شده اما جنگ همان جنگ است، در انقلاب اسلامی اتفاقی می‌افتد که کودن‌ترین فرد و معاندان نیز می‌بینند آنچه پیروزی بوده از آن انقلاب بوده و مستکبران و جبهه مقابل شکست‌خورده است.

وی بابیان اینکه درصحنه‌های علمی، صنعتی و پیشرفت‌های ایران و همین دموکراسی موفق بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: اینجا مرکز برج بلند دموکراسی است که دستاوردی بی‌نظیر در دنیا است و اگر خبرنگار این مطالبات انقلاب اسلامی و آنچه انقلاب اسلامی را به چالش می‌کشد درک نکند شاید مسیر خبرنگار باید سرسپرده انقلاب اسلامی باشد مه جمهوری اسلامی ولی انقلاب اسلامی ارمان ها و ارزش‌ها است

سردار کشکولی بابیان اینکه خبرنگاران باید سرسپرده انقلاب اسلامی باشند که انقلاب اسلامی سریع‌تر پیش رود گفت: خبرنگار ما باید کاری کند که مردم ما هرچقدر انقلابی‌تر شود و به روح انقلابی گری بیشتر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چشم‌اندازی را از انقلاب در پنج مرحله تبیین کردند عنوان کرد: انقلاب اسلامی که شاه را بیرون کرد مرحله دوم نظام سازی و مرحله سوم اسلامی کردن دولت است و دغدغه ما باید این باشد که دولتمردان اسلامی‌تر باشند و هرچه سعی کنیم اسلامی‌تر شویم جامعه خودبه‌خود اسلامی می‌شود و بعداً آن تمدن دینی و اسلامی نهادینه می شود و هرچه کمک کنید ان شالله جامعه زودتر به اهداف خود می رسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان عنوان کرد: خبرنگار باید نقاط قوت و ضعف جامعه و مسئولان را بیان کند ولی ورود به مسائل سیاسی که نفع شخصی و قومی داشته باشد نکند و خود نگهدار باشد، خبرنگار نباید به مسائلی ورود کند که به عفت عمومی لطمه می‌زند چراکه آنچه سبب تفرفه جامعه می‌شود مضر است.

وی بیان کرد: خبری را که به خیر و صلاح مردم است نباید از مردم پنهان شود؛ خبرنگار باید سعی کند همگرایی در مردم ایجاد کند و یاس پراکنی خطوط قرمز یک خبرنگار مردمی است.

سردار کشکولی تصریح کرد: خبرنگار در جمهوری اسلامی اگر مطالبات انقلاب اسلامی را درک نکند شاید مسیر را اشتباه طی کند؛ انقلاب اسلامی پدیده بی‌نظیری است بنابراین خبرنگاران دنیا باید سرسپرده انقلاب اسلامی باشند که عمیق‌تر و سریع‌تر پیش روند و خبرنگاران باید کاری کنند که مردم انقلابی‌تر شوند.

وی گفت: در بحث محرومیت‌زدایی پنج دهستان هومیان و ضرون در کوهدشت، میربگ جنوبی در دلفان، گشور در سپیددشت، ذلقی در الیگودرز و شاهیوند در شهرستان دوره چگنی مدنظر است که امسال زیرساخت‌ها شروع می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان اظهار داشت: اعتبارات در این زمینه لحاظ شده و اوایل مهرماه عملیات اجرایی آغاز می‌شود، امسال و سال آینده نیز 575 طرح غیر عمرانی و 104 طرح عمرانی در مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی افزود: در شهرستان الیگودرز، بروجرد، کوهدشت و خرم‌آباد محلات آلوده شناسایی‌شده و مرکزی تحت عنوان مرکز فرهنگی در کوچه بهمنی که محل اجتماع فروش مواد مخدر است ساخته شد، در محلات شناسایی‌شده با کمک خیران پس از دستگیری فروشندگان تحت درمان قرار می‌گیرند و اشتغال آن‌ها نیز مدنظر است.

سردار کشکولی عنوان کرد: سال گذشته حدود هزار و 800 شغل بااعتباری بالغ‌بر 22 میلیارد تومان توسط سپاه استان ایجاد شد و امسال نیز ایجاد اشتغال حدود دو هزار نفر را در دستور کارداریم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات