رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین گفت: زمانی که در بازار و شهر آمل قدم می‌زدم احساس کردم در خانه خودم هستم و سعی دارم هر چه سریع‌تر موضوع خواهرخواندگی یکی از شهرهای بوسنی با آمل انجام شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۷۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از سفیر هراز، ساتکو بیتانگا رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران در دیدار با شهردار آمل اظهار کرد: پس از دیدار با تهران و تبریز، آمل سومین شهری است که افتخار آشنایی با این شهر را دارم.


وی با بیان اینکه آمل شبیه برخی از شهرهای بوسنی به لحاظ اقلیمی است، افزود: اقتصاد بوسنی بیشتر بر اساس کشاورزی و توریسم است و امیدواریم آملی‌ها بتوانند سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بوسنی در بخش توریسم داشته باشند.


رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران ادامه داد: کشورهای عربستان و آلمان در کشور بوسنی سرمایه‌گذاری کردند اما جای خالی ایران علی‌رغم حسن نیتی که به ما دارد خالی است.

 


ساتکو بیتانگا با اشاره به اینکه درباره مشکلات ویزا با وزیر امورخارجه ایران وارد مذاکره شدیم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم پس از تفاهمات لازم پروازهای مستقیم تهران و سارایوو اجرایی شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که در بازار و شهر آمل قدم می‌زدم احساس کردم در خانه خودم هستم و سعی دارم هر چه سریع‌تر موضوع خواهرخواندگی یکی از شهرهای بوسنی با آمل انجام شود.

 

شهردار آمل در این دیدار آمل را به‌عنوان شهر باستانی و دارای سابقه علمی، فرهنگی و صنعتی معرفی کرد و گفت: شباهت‌های زیاد اقلیمی بین شهر آمل با برخی شهرهای بوسنی وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات خوبی باشد.

 


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را در زمان جنگ به بوسنی نشان داد، اظهار کرد: انتظار ما از این کشور برطرف کردن هرچه سریع‌تر مشکلات ویزایی برای برقراری روابط تجاری و گردشگری خوب است.


امیر سلیمانی با بیان اینکه آمل آمادگی خواهرخواندگی با شهرهای بوسنی و هرزگوین را دارد، افزود: مسلمانان این دو کشور قطعا ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر برقرار می‌کنند.


شهردار آمل با اشاره به اینکه آمل 46 درصد از سهم صنعت استان مازندران را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با وجود انبوه‌سازان و متخصصان برجسته بخش مسکن و گردشگری تعاملات خوبی را می‌توان ایجاد کنیم و در جلسه آتی هیاتی را معرفی تا به طور تخصصی منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری شود.

 

ارسال نظرات