سرگرد اکبری، فرمانده سپاه شهرستان جاجرم:
سرگرد اکبری، فرمانده سپاه شهرستان جاجرم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت روز جهانی مسجد ابراز داشت: در سازمان ملل به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران روز 30 مرداد را به مناسبت روز آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۳۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبر گزاری بسیج، سرگرد اکبری، فرمانده سپاه شهرستان جاجرم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت روز جهانی مسجد ابراز داشت: در سازمان ملل به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران روز 30 مرداد را به مناسبت روز آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مسجد یکی ازنهادهای مهم در اسلام است ابراز داشت: مسجد یکی از مقرهای تصمیم گیری و تصمیم ساز و پشتیبان کننده است که  در صدر اسلام و در دوران ائمه معصومین و هم در دوران انقلاب نقش اساسی در پیشبرد اهداف اسلامی نقش مهمی ایفا کرد.

سرگرد اکبری گفت : متاسفانه بعد از انقلاب و بعد از دوران دفاع مقدس جایگاه مسجد و آن نقشی که مسجد می بایست در فرهنگ جامعه داشته باشد کمرنگ شده است و می طلبد که مسئولین فرهنگی و متولیان و گردانندگان مساجد یک بازنگری نسبت به نوع فعالیتهای خودشان و نوع برنامه هایی که برای مساجد پیش بینی کرده اند داشته باشند.

وی گفت: مسجد سنگر اسلام است اگر سنگر تضعیف شود و استحکام لازم را نداشته باشد قطع به یقین آنطور که شایسته و بایسته است نمی تواند از محتوای وجودی خودش که اسلام ناب محمدی است حفظ و حراست کند.

فرمانده سپاه شهرستان جاجرم با بیان اینکه در کنار برپایی نمازهای جماعت باید برنامه های متنوع و جذابی در مساجد وجود داشته باشد اظهار کرد:مساجدمان به واسطه ی اینکه هیآت امنایی هستند برنامه های فرهنگی خاصی را را تدارک ندیده اند و مساجد صرفا به نمازخانه تبدیل شده است، البته خواندن نماز جماعات یکی از مهم ترین کارهااست و برای مساجد لازم است اما کافی نیست.

 وی گفت:  این روز جهانی مسجد می تواند آغازی باشد که متولیان فرهنگی مساجد بنشینند و مساجد موفق را الگو برداری کنند و برنامه های متنوع تری را برنامه ریزی کنند تا بتوانند هم تعداد نماز گزاران را بالاتر ببرند تا نمازها با حضور حداکثری اهالی و حوزه ی استحفاظی مسجد برگزار شود و از طرفی برنامه های فرهنگی متنوع و جذاب و نشاط آوری را برنامه ریزی کنند تا جوانان هم، در مساجد حضور پیدا کنند.

سرگرد اکبری گفت: در حال حاضر در مساجد جای نونهالان، کودکان و جوانان ما خالی است و به این دلیل است که مساجد برنامه های متنوعی برای این قشر ندارند و از طرفی فضای مجازی یک فضای بسیار جذاب را برای جوانان ایجاد کرده و جوانان دائما مشغول گشت در فضای مجازی هستند و حتی موقع نماز هم غرق در آن فضاهستند.

وی با بیان اینکه لازم است که ما روز جهانی مسجد را پررنگ گرامی بداریم گفت: با توجه به اینکه خود جمهوری اسلامی ایران عامل و بانی نامگذاری این روز بوده است اما آنطور که شایسته است در کشور اسلامی ما به این روز توجه نمی شود.

سرگرد اکبری با بیان اینکه امیداریم مساجد ما همانطور که از لحاظ ساختمانی آباد هستند به لحاظ حضور حداکثری و حضور جوانان در مساجد هم آباد باشند افزود: انشاالله متولیان فرهنگی مساجد با همدلی و با کمک روحانیونی که در مساجد حضور دارند بتوانند برنامه های خوبی را اجرا کنند و ما شاهد این باشیم که مساجد ما تراز انقلاب اسلامی اند که در حفظ و حراست از انقلاب و اسلام دفاع کنند.

 

ارسال نظرات