چرا برخی ها فکر می کنند گسست نسل رخ داده و نسل جدید ارزش های انقلاب را نمی پذیرند اما این شهدای مدافع حرم و این جوانان نشان داده اند که این شهدا علی رغم اینکه امام را ندیدند و انقلاب را لمس نکردند بیشتر به ارزش های انقلاب پایبند هستند.
کد خبر: ۸۹۰۶۹۳۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

 
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی در شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: متاسفانه تفکراتی بر برخی از مسئولین ما حاکم است که فکر می کنند وقتی تصاویر شهدا بر بلوارهای ما نصب شود فضای غم را بر شهر حکم فرما کرده ایم و این در حالی است بیلبوردهای بزرگ تبلیعاتی در خیابان ها آنقدر زیاد است که اکثرشان مروج سبک زندگی غربی هستند و تصاویر شهدا بسیار کم مشاهده می شود در حالی که شهدا همانند آیه های مقدس قرآن هستند.

مام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: نگاه نافذ و ایستادگی مردانه شهید حججی در حالی که در اسارت دشمن بود نشان می دهد که این جوان فداکار در مکتب اسلام و خط امام حسین (ع) بزرگ شده است.

وی خاطر نشان کرد: چرا برخی ها فکر می کنند گسست نسل رخ داده و نسل جدید ارزش های انقلاب را نمی پذیرند اما این شهدای مدافع حرم و این جوانان نشان داده اند که این شهدا علی رغم اینکه امام را ندیدند و انقلاب را لمس نکردند بیشتر به ارزش های انقلاب پایبند هستند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با انتقاد از برخی رفتارها و کنایه ها به شهدای مدافع حرم که برای امنیت دینی و اجتماعی مردم خود جان خود را نثار می کنند بیان کرد: آن افرادی که با صوت و از دنیا رفتن یک خواننده یک ماه تمام پارک ها و خیابان ها را به شمع روشن کردن مشغول بودند و آهنگش را پخش می کردند و او را تشویق می کردند کجا هستند که که بیایند در برابر ایستادگی، صلابت و صبر زینبی همسر و خانواده این شهید بزرگوار در خیابان ها مشغول تجلیل شوند و در مقابل این فداکارهای سر تسلیم فرود بیاورد.


وی ادامه داد: کجا هستند افرادی که ترور در پاریس و کشته شدن چند انسان را در قلب اروپا محکوم کردند و می خواستند همه کشور ایران اسلامی را سیاه پوش کنند و می آمدند در خیابان ولیعصر و در مقابل سفارت خانه ها شمع روشن می کردند و خرما پخش می کردند؟

امام جمعه رامسر تصریح کرد: علارغم اینکه ما با ترور و کشتن هر انسان بی گناهی مخالف هستیم اما این رفتارها چرا برای شهدا انجام نمی شود؟ آیا کسی آمد در این شهر و در تهران یک هفته جلوی مغازه اش تلاوت قرآن و نذری داشته باشد و از جوانی ۲۵ ساله که آبرو و عزت این نظام و مردمش را خرید در حالی که برخی نمایندگان مجلس با رفتارشان عزت جمهوری اسلامی را خدشه دار کرده بودند، قدردانی کند.

وی یادآور شد: شهید حججی زمانی جان خود را با شجاعت نثار انقلاب و ایران اسلامی کرد که در دنیا ما را به دلیل رفتار برخی نمایندگان مجلس مسخره کردند و همان زمان که دنیا داشت به این مسئولین می خندیدند شهیدی آمد و آبروی ملت ایران اسلامی را خرید.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه شهید حججی برای تمام تاریخ ایران یک اسطوره و قهرمان است افزود: علارغم اینکه برخی تفکرات در حال حاضر در جامعه ما حسین فهمیده ها را از کتاب درسی پاک می کنند اینها الگوی جامعه ما خواهند ماند و قهرمانان این کشور هستند تا ارزش ها را به ما یادآوری کنند و ما را از این منجلاب دنیا نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان رامسر خاطر نشان کرد: ما مدیون شهدا هستیم زیرا در زندگی فردی و اجتماعی شهدا ما را نجات می دهند و ما را به این فکر وا می دارند که به کجا چنین شتابان و اینکه بیاندیشیم که روزی در این عالم برای حساب و کتاب ما انسان وجود دارد.

وی اضافه کرد: شهید حججی شهیدی است که جامعه و افکار و انسان ها را احیا کرد و ارزش های ماندگار اسلامی را بار دیگر در قلب جامعه تزریق کرد.

وی با تاکید بر داشتن بصیرت و دشمن شناسی با نگاه عمیق دینی و سیاسی تصریح کرد: حرف های من سیاسی و جناحی نیست اما وقتی می بینیم که برای عزت جمهوری اسلامی عده ای پاسدار و بسیجی لباس رزم به تن می پوشند برای اینکه مرزهای ما در امان بماند و چندین کیلومتر آنطرف مرزها جلوی دشمن می ایستند اما روزنامه ای در داخل کشور بیاید این ارزش را هجو کند و سپاه قدس و بسیج را مورد ملامت قرار داده باشد به واقع ناراحت می شوم و اینها باید بداند که با این تحلیل ها آب به آسیب دشمن می ریزند و با تحلیل غلط دادن دشمن را شاد می کنند.

امام جمعه رامسر در پایان گفت: دولت مردان، خبرنگاران و مسئولین ما نباید اجازه دهند که به ساحت مقدس شهدا که از همین مردم هستند و جانشان را نثار کرده اند مورد تعرض قرار بگیرد و قطعا باید با این نوع حرکات دشمن شاد کن برخورد شود.

ارسال نظرات