حامیان و فعالان فتنه 88 نباید در مسئولیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کارگیری شوند چرا که آنها خائن به نظام هستند.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۹۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: حامیان و فعالان فتنه ۸۸ نباید در مسئولیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کارگیری شوند چرا که آنها خائن به نظام هستند.

 لطفی اظهار کرد: مسئله اشتغال، افزایش تولید، ایجاد بنگاه‌های تولیدی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اولویت کار دولت دوازدهم باشد.

 وی ادامه داد: انتظارات مردم از دولت جدید این است که نیازهای جامعه را ارزیابی کند و بر اساس نیازهای جامعه برنامه‌ریزی دقیق، کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد.

 وی افزود: امروز فاصله طبقاتی و حاکم شدن فقر بر جامعه و تراکم ثروت در دست اقلیت جامعه با عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در میان اقشار جامعه در تضاد ۱۰۰ در صد است و ممکن است جامعه را به سوی بحران‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی سوق دهد.

 لطفی تصریح کرد: شعار اصلی انقلاب و نظام اسلامی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجرای عدالت در جامعه است، اقتصاد مقاومتی در تحقق عدالت اجتماعی نقش مهم و بی‌بدیلی دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه (سلام الله علیهما) گفت: ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت صدیقه کبری (س) بهترین الگو در امر ازدواج جوانان جامعه اسلامی است.

 وی ادامه داد: مهریه بالا و جهیزیه زیاد عامل بالا رفتن سن ازدواج است.

 امام جمعه ایلام تاکید کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که در اوج سادگی و به دور از تشریفات جاهلی و دنیوی انجام گرفت؛ می‌تواند بهترین الگو برای دختران و پسران جامعه باشد.

 وی خاطر نشان کرد: سنت غلط بالا بودن مهریه و جهیزیه زیاد سبب شده که بسیاری از دختران در خانه بمانند و بسیاری از پسران بدون زن زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به هفته گرامیداشت مساجد اشاره و گفت:  مسجد کانون فکر و اندیشه و قرارگاه فرهنگی برای توسعه اشاعه فرهنگ انقلابی و کانون تعلیم و تربیت نسل جوان است.

 وی ادامه داد: نقش مسجد در فرهنگ اسلامی بی‌بدیل است، جامعیت مسجد در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، قضایی و دفاع  اسلامی بوده است و محوریت همه آنها امامت و پیشوا است که به عنوان مهم‌ترین سنگر در ساخت و پیکره این مکان مقدس مطرح است و کوچکترین غفلت سرانجام به لوث شدن هدف کلی و پایمال شدن مقاصد نهایی خواهد بود.

 امام جمعه ایلام اضافه کرد: اهمیت و جایگاه مسجد به اندازه‌ای مهم است که در زمان پیامبر به قدری مهم است که در زمان ایشان در مدینه شخصی عهده‌دار مسجدالنبی بود و در زمان غیبت حضرت امامت مسجد بر عهده کسی بود که توسط آن بزرگوار تعیین می‌شد.

 حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: با نگرش اجمالی به تاریخ مساجد در می‌یابیم که مساجد تنها برای ادای فریضه دینی نبود بلکه علاوه بر پایگاه تجمع طبقات گوناگون اجتماع برای وظایف شرعی دینی همراه با پایگاه‌های علمی، فرهنگی، دینی، آموزشی مرکز فکر واندیشه برای جوانان بوده است.

 خطیب جمعه ایلام به سالروز تولد ابن سینا و گرامیداشت روز پزشک اشاره و عنوان کرد: روش طبابت و اخلاق مردمدار و اخلاق پزشکی ابوعلی سینا باید الگویی برای جامعه پزشکی کشور عزیزمان ایران باشد.

وی ادامه داد: ابن سینا از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ پزشکی در همه دوران است او از ۱۶  سالگی به کار پزشکی پرداخت و از ۱۷ سالگی به عنوان پزشک متخصص شناخته شد، مهمترین اثر وی در پزشکی کتاب قانون فی‌ طب است این کتاب طی چندین قرن در سرزمین‌های اسلامی و چه در اروپا همه کتاب‌های پزشکی را تحت شعاع قرار داد. اعتبارات و شهرت کتاب قانون در محافل پزشکی جهان اسلام تا به امروز معروف و مشهور است.

 امام جمعه در ادامه به موفقیت ورزشکاران ایلامی در عرصه های بین المللی اشاره و گفت: جوانان ایلامی توانمندی و استعداد بسیار بالایی در عرصه ورزش دارند و لیاقت و شایستگی برای حضور در مسابقات کشورهای جهانی دارا هستند که لازم می‌دانم از برادران عزیز ورزشکار رضا زاهدی و علیرضا محمدی که در کشور آذربایجان مدال طلای مسابقات را کسب کنند، تشکر و قدردانی نمایم و این پیروزی بزرگ را به این عزیزان و جامعه ورزشی تبریک بگویم.

 

 

 

ارسال نظرات