خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۰۹۵۴۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید حسین آقامیری صبح امروز در همایش روز بسیج کارمندان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اظهارداشت: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در تبیین درست انقلاب می لنگیم.

وی فرماندهان بسیج کارمندان را به تبیین مبانی انقلاب اسلامی برای جوانان فراخواند و افزود: انحرافاتی که در جامعه اتفاق می افتد به عدم تبیین درست انقلاب اسلامی برمی گردد. در برخی زمینه ها متاسفانه شعار زده می شویم.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: نظر اشخاص مهم نیست و تعریف مشخص انقلاب تنها از لسان امام است که فرمودند " پیروزی انقلاب اسلامی به این معنا نیست که ما شاهی را از کشور بیرون انداختیم بلکه اسلام باید در همه ابعاد جمهوری اسلامی بلکه همه اقطار عالم پیاده شود".

وی  با بیان اینکه امام راحل ولی فقیه بود و ید حکومتی داشت ادامه داد: بعد از خلافت امیرالمومنین دیگر شیعه بر مسند حاکمیت جامعه ننشست تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی اما ولایت فقیه از زمان امام صادق(ع) بوده است.

آقا میری با بیان اینکه  انقلاب پیشرونده است و باید بشریت را رو به جلو ببرد خاطرنشان کرد: تحقق انقلاب اسلامی یعنی اقامه توحید در عالم که این با زمان فرج امام زمان(عج) ممکن می شود و هدف انقلاب این است که بشریت را به جریان ظهور برساند .

وی اظهارداشت: ام القرای جهان اسلام جمهوری اسلامی ایران است. نزاع ها در یمن، سوریه و عراق بر سر انقلاب اسلامی است. آنجا خاکریز است و مرکز فرماندهی اینجاست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حدود 40 هزار نفر طلبه در ایران فارغ التحصیل شدند و در کشورهایشان کار می کنند . شیخ زاکزاکی لو رفت در حالیکه 12 میلیون نفر شیعه در نیجریه داریم.

وی با بیان اینکه جنگ امروز در عرصه فرهنگی است گفت: فرض جنگ علیه انقلاب اسلامی کاملا غلط است چون تجربه هشت سال جنگ تحمیلی درس خوبی به دشمن داد و آنان فهمیدند که بر اساس ماهیت انقلاب اسلامی تنها می توانند انقلاب را از داخل نابود کنند .

این کارشناس مذهبی یادآور شد: دشمنان متحد شدند و داعش را درست کردند اما با اندک اتحاد امت اسلامی در حال شکست هستند . پس در مقابل جنگ نظامی دشمن شکست خورده است و به آن امیدوار نیستند.

وی بیان داشت: رشد ایران در مسائل دینی در دنیا باعث شده که نخبگان افغانستان و پاکستان بلکه از اروپا و آمریکا به اسلام ناب محمدی گرایش پیدا کنند. چون هدف اقامه توحید و حق طلبی است.

آقامیری افزود: اقامه توحید قطعا در عالم اتفاق می افتد و این نوید خداوند است . اگر انقلاب را به خوبی تبیین نکنیم نمی توانیم انقلابی عمل کنیم و دشمن دارد از نقاط ضعف ما سوء استفاده می کند. پافشاری روی جهالت ها ما را ضعیف می کند.

وی با بیان اینکه در مقابل تمام موانع دشمن باید انقلابی عمل کنیم گفت: به فرموده رهبر انقلاب ما موانع درونی و بیرونی داریم. موانع درونی همان ابلیس درون یا نفس اماره است که مبارزه با آن جهاد اکبر است. مسئولی که اخلاق دینی ندارد در نفس اماره شکست خورده است.

وی ادامه داد: مانع بیرونی جنگ نظامی و جهاد اصغر است. امروز جریان نظام سلطه به دنبال جنگ نظامی بر علیه ما نیست بلکه عرصه جنگ اصلی ما با نظام سلطه جهاد کبیر است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: سند 2030 که توسط مسئولین ما در یونسکو امضا شده و بدتر از آن سند تراریخته است. سند را جایی که می نویسند اصلاحات در مبنع انجام می شود و سپس ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: مشکل ما امروز این است که برخی مسئولین ما نمی فهمند جهاد کبیر است.  مشکلات امروز ما بر اثر انقلاب نیست بلکه بر مسئولینی است که بر کرسی می نشینند.

هرجا مسئولی انقلابی به مسند قدرت رسید و انقلابی عمل کرد ما موفق بوده ایم.

با رایزنی با جبهه کفر هیچ مشکل ما حل نمی شود. چرا تمام امامام معصوم برای اینکه از مشکلات خارج شوند با دشمن حرف نزدند و متحمل سختی های بسیار شدند. در قرآن داریم که " اگر در اصول می خواهید با دشمن نرمی کنید به شما می خندند و از پشت به شما خنجر می زنند".

رهبر انقلاب روشنفکر هستند. نگذارید فرمایشات ایشان بر زمین بماند و جامعه مسلمان را با مبانی جلو ببرید نه با بولتن خبری.

مسئول انقلابی باید طبق تعریف صحیح انقلاب در برابر نفس اماره، جهاد اصغر و جهاد کبیر مقاومت کند. فقط تکرار سخنان رهبری و چفیه بر گردن انداختن دلیل بر انقلابی بودن نیست.

پشت میز مسئولیت نیز یک سنگر برای دفاع در سوریه است و همان خودکار حکم سلاح را دارد.

مسئولین ما باید جهاد کبیر را باور کنند و همچون فرماندهان دفاع مقدس جلودار باشند و هر آنچه برای زیر دستان خود می خواهند خودشان همانطور زندگی کنند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها