فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان از خانواده نخستین شهید مدافع حرم استان دیدار کرد

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با خانواده شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان دیدار کرد.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۶۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

در این دیدار که همزمان با هفته دولت برگزار شد جمعی از مسئولان سپاه از جمله غلامعلی کلاه‌کج مسئول  نیروی انسانی سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان و جمع دیگری از فرماندهان سپاه استان خوزستان حضور داشتند.

در این برنامه سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به بیان خاطراتی از شهید مدافع حرم سید مهدی موسوی پرداخت و گفت: شهید موسوی بار دوم که می‌خواست اعزام شود حال و هوای خاصی داشت و اصرار می‌کرد که با اعزامش موافقت کنم.

وی افزود: هر چه درصدد بودم او را قانع کنم که نرود راضی نمی‌شد تا اینکه اعزام شد و بعد از چند وقت حضور در سوریه به شهادت رسید.

سید حسن موسوی، پدر شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان نیز در سخنان کوتاهی گفت: وقتی بار اول از سوریه برگشت حال و هوایش خیلی عوض شده بود و اصرار داشت که دوباره برود و آرام قرار نداشت.

ابراهیم ساعدی دوست و همرزم شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان نیز در سخنانی به شرح چگونگی اعزام این شهید به سوریه پرداخت.

در پایان این برنامه سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اهدای لوح از خانواده شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان تقدیر کرد.

  شهید سید مهدی موسوی نخستین شهید مدافع حرم اهواز و خوزستان و جانشین حوزه مقاومت بسیج 10 شهری اهواز در پانزدهمین روز از مهرماه سال 1363 در کوی انقلاب اهواز (کمپلو) دیده به جهان گشود که با تولدش نشاط و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

این جوان برومند اهوازی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) به این کشور اعزام شد و در تاریخ دهم تیرماه سال 1392 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر این شهید در عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خاک خوزستان منتقل شد و مردم استقبال کم نظیر مردم شهیدپرور اهواز قرار گرفت.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید موسوی در صبح روز دوشنبه هفدهم تیرماه سال 1392 با حضور کم نظیر اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) برگزار شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید سید موسوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و به عنوان نخستین شهید مدافع حرم خوزستان در قطعه 2 گلزار شهدا و در پایین مزار جانباز شهید سید احمد موسوی کربلایی و شهید غلامرضا بازاری آرام گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار