جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

غدیر خم، ثمره نبوت و میوه رسالت است

غدیر خم، ثمره نبوت و میوه رسالت است
کد خبر: ۸۹۱۰۰۰۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،علی علینژاد جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان،تصریح کرد: خانواده ها و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه باید در راستای عمق بخشیدن به آشنایی نسل جوان و آینده ساز با واقعه بزرگ غدیر تلاش کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر باید به صورت عمقی و کارشناسی شده برای نسل جوان جامعه شناسانده شود، پرهیز از سطحی نگری و آشنایی سطحی با واقعه غدیر را یادآور شد و افزود: واقعه غدیر نباید با برداشت ها و تفسیرهای سطحی و غلط در جامعه تبلیغ شود.

 

جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به اینکه عظمت غدیر برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین شود، بیان کرد: لازم است اقشار مختلف جامعه، خصوصا قشر جوان نظام اسلامی بیش از گذشته با فلسفه غدیر آشنا شوند زیرا مسئله ولایت اقتضای توحید بوده و اگر کسی مسئله ولایت را نپذیرفته باشد و یا اعتقاد کاملی به آن نداشته باشد در واقع توحید الهی را نیز از دست داده است.

 

علینژاد افزود: یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان عید غدیر است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود چراکه در روز عید غدیر دین انسان‌ها کامل شد و به برکت این روز بزرگ انسان‌ها به کمال رسیدند و خداوند نعمت را با ولایت تکمیل کرد.


وی با بیان اینکه دین ما با ولایت کامل می‌شود، افزود: باید مردم متوجه شوند که عید غدیر روز کمال و رستگاری است، ما باید مردم را در عمل به سمت ولایت جذب کنیم و اقدام مناسبی انجام دهیم که همگان بدانند در این روز بزرگ چه اتفاق بی نظیری رخ داده است.


جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان غدیر خم را عامل تداوم دین در قامت سفید علوی دانست و تصریح کرد: عید غدیر خم عید امامت و ولایت است، عیدی که با مدیریت حضرت محمد(ص) در جریان واقعه غدیر و  بر اساس فرمان خدا بنا نهاده شد از این رو در تفسیر خطبه غدیر به نحو مطلوب باید پرداخت و فقط به جمله «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» نباید اکتفا کرد و باید از این خطبه به عنوان سند حقانیت شیعه استفاده شود.


لزوم تبیین فرهنگ غدیر در جامعه


وی ادامه داد: باید توجه داشت که غدیر تنها یک واقعه تاریخی و زودگذر نیست بلکه امتداد رسالت نبوی است و به منزله تشکیل یک حکومت اسلامی و دینی است از این رو دشمنان به‌دنبال تحرف این روز بزرگ  برخاسته‌اند و بسیاری از مشکلات نهفته در جامعه اسلامی که در آن تفرقه افکنی میان مسلمان به چشم می خورد ناشی از فاصله گرفتن از غدیر است.


علینژاد اظهار کرد:اگر آنچه پیامبر (ص) در روز غدیر اعلام کردند درست اجرا می شد بسیاری از مشکلات که در طول تاریخ ایجاد شد و مسیر تاریخی جهان اسلام را منحرف کرد شکل نمی گرفت از این رو شیعیان باید در ترویج فرهنگ غدیر همچون فرهنگ عاشورا و فرهنگ فاطمی و مهدویت با ایجاد شور و نشاط اجتماعی با هدف نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنند.


وی عنوان کرد: غدیر فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه است و باید از این فرصت برای تبیین نقش و جایگاه امامت در جامعه استفاده شود چراکه از منظر آیات و روایات جایگاه و اهمیت غدیر به گونه ای توصیف شده است که تحلیل معنایی آن گستره دین شناسی، پیامبرشناسی، دشمن شناسی، سنت شناسی، امام شناسی و امت شناسی را دربر می گیرد.

ارسال نظرات