خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام اعمال انسان نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۵۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام اعمال انسان نقش اساسی و تعیین‌کننده داردحجت‌الاسلام محمود قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: هدف از بعثت تمامی پیامبران در اصل مسئله اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: اگر این واجب فراموش شده در جامعه احیا شود همه مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان با اشاره به فلسفه قیام عاشورا ادامه داد: در قیام عاشورا امام حسین(ع) آن خطبه‌های معروف را می‌خواند اما لشکر یزید گوش نمی‌کردند و به عبارتی آنان کر و کور شده بودند و امام فرمودند اینها شکم‌هایشان از حرام پر شده است.

وی اضافه کرد: حرام‌خواری نیز عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر است چراکه این فریضه الهی در تمام اعمال انسان نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.

قربانی با اشاره به اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در سرنوشت انسان چه در دنیا و چه در آخرت ابراز داشت: با توجه به اهمیت این فریضه الهی امام حسین(ع) فرمودند هدف از قیام من امر به معروف  ونهی از منکر در جامعه است یعنی این فریضه از تمام اعمال بالاتر است و همه معصومین(ع) نیز بر این فریضه  تاکید فراوانی کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات