یکی از تولیدکنندگان بسیجی در صنعت لوازم التحریر در گفتگو با «بسیج»:
کرامتی گفت: مشکلات و معضلات حوزه ی تولیدات لوازم التحریر به چند بخش تقسیم می شود.در همین راستا تولید لوازم التحریر با مشکلات مالی، عدم حمایت و تبلیغ و معرفی محصولات مواجه است.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۷۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: در سال 1393 تولید گسترده نوشت افزار با محتوای ملی-دینی بعد از سال ها موجب شد بخشی قابل توجهی از این بازار به محصولاتی با پسوند ایرانی-اسلامی اختصاص پیدا کند. ارزش این حرکت فرهنگی-اقتصادی وقتی دوچندان می شود که می بینیم در سال اقتصاد و فرهنگ به ثمر نشسته و با استقبال مردم مواجه شده است .

از طرفی نیز امسال موقعیت مناسبی است تا در عرصه های مختلف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان جهادگونه دست به تولید لوازم التحریر با طرح ها و نقش های ایرانی_ اسلامی زده اند. این اقدام در جایی ارزش  پیدا می کند که بازار را محصولات خارجی با عکس ها و طرح های غربی قبضه کرده است.

آشنایی با مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر ایرانی _ اسلامی ما را بر آن داشت تا گفتگویی با یکی از تولیدکنندگان بسیجی در این عرصه داشته باشیم که از نظرتان می گذرد:  

 لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی را معرفی نمی کنند/ تولید با مشکلات مالی مواجه است

مسعود کرامتی، تولیدکننده بسیجی لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخی از مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر گفت: مشکلات و معضلات حوزه ی تولیدات لوازم التحریر به چند بخش تقسیم می شود.در همین راستا تولید لوازم التحریر با مشکلات مالی، عدم حمایت و تبلیغ و معرفی محصولات مواجه است.در بحث حمایت مالی تاکنون هیچ ارگان و نهادی برای پشتیبانی و کمک به تولید لوازم التحریر ایرانی _ اسلامی پا پیش نگذاشته است.ما انتظار کمک مالی بلاعوض نداریم اما نهادهای دولتی و مردمی حاضر نشده اند حتی  وام به تولید دهد.

 لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی را معرفی نمی کنند/ تولید با مشکلات مالی مواجه است

وی با اشاره به برخی از طرح های حمایتی شهرداری مشهد و آستان قدس ضوی ادامه داد: در مورد طرح های حمایتی سال گذشته شهرداری مشهد مقدس نمایشگاه لوازم التحریر برای محصولات ایرانی و اسلامی راه اندازی کرد دو سال آستان قدس در زمینه حمایت و برگزاری نمایشگاه های لوازم التحریر ایرانی و اسلامی وارد شده است و قرار است تا نمایشگاهی در 8 هزار متر زیربنا به منظور تولید بازی های رایانه ای ایرانی و غرفه های لوازم التحریرو... راه اندازی شود.بر همین اساس ما نیز در ایم نمایشگاه حضور خواهیم داشت.

 

* قیمت تمام شده لوازم التحریر ایرانی بالا است

کرامتی با اشاره به  قیمت تمام شده ی محصولات ایرانی در مقایسه با محصولات خارجی تصریح کرد: متأسفانه قیمت لوازم التحریر ایرانی به خصوص دفتر یادداشت نسبت به کالای مشابه خارجی گران تر است. بر همین اساس دفاتر خارجی با هر قیمتی و تصویری در بازار اشباع شده است اما دفاتری که طرح و تصاویر اسلامی و ایرانی دارند مورد ظلم قرار گرفته اند. تولید کنندگانی که با هدف طراحی دفاتر اسلامی و ایرانی وارد عرصه شدند تجربه ی سایر تولیدکنندگان را ندارند و حتی به علت نداشتن سرمایه مجبور هستند تا با یک قیمت بالاتری دفاتر خود را در بازار به فروش برسانند.

وی افزود: وقتی مصرف کننده قیمت ها را مقایسه می کند شاهد اختلاف قیمت بالایی است اما برخی افراد به خاطر اعتقادات محکمی که دارند به دنبال دفاتر اسلامی_ ایرانی می روند. اما کسانی که خیلی اعتقاد ندارند با دیدن قیمت بالای دفاتر ایرانی به سراغ دفاتر خارجی می روند.

 لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی را معرفی نمی کنند/ تولید با مشکلات مالی مواجه است

یکی از مهم ترین علت های گرانی دفاتر ایرانی نسبت به دفاتر خارجی، عدم حمایت دولت است.بر همین اساس کسی که چندین سال است در حوزه لوازم التحریر فعالیت می کند از موقعیت های بسیاری برخوردار است اما متأسفانه کسانی که در حوزه طراحی و تولید دفاتر ایرانی و اسلامی ورود کرده اند حداکثر سابقه 3 یا 4 ساله دارند. بر همین اساس در مجمع ایران نوشت که تمام تولیدکنندگان لوازم التحریر اسلامی_ ایرانی حضور دارند با سابقه ترین افراد آقای وزیری است که دفاتر تولیدی آن با قیمت بالا در بازار عرضه می شود.

* قدیمی ترین برندهای لوازم التحریر ایرانی_اسلامی را بهتر بشناسید

 لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی را معرفی نمی کنند/ تولید با مشکلات مالی مواجه است

کرامتی با اشاره به برخی از قدیمی ترین برندهای لوازم التحریر ایرانی_اسلامی خاطرنشان کرد:   من 37 سال است که در حوزه تولید دفاتر و لوازم التحریر فعالیت دارم اما هیچگاه آن طور که باید حمایت نشده ایم؛ البته شرکت «پاپکو» تولید داخل است اما هیچگاه طرح ها و دفاتر خود را اسلامی_ ایرانی نمی زند.تولیدی «قاصدک» از کرج، «پتروس» از قم و... ازجمله مجموعه هایی هستند که سال به سال فعالیت خود را گسترش می دهند و مجموعه طرح های اسلامی _ ایرانی تولید می کنند. با توجه به اینکه برخی از مردم به سمت کالاهای ایرانی با طرح های اسلامی گرایش پیدا کرده اند این امیدواری وجود دارد تا با استقبال بیشتری مواجه شویم.

ارسال نظرات