ربیعی گفت: نشست تیم روشنگران بسیج با موضوع تهدیدات فضای مجازی در دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۰۶۲۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، ربیعی در حاشیه این نشست اظهار کرد: این نشست که به منظور بررسی و حل مشکلات فرهنگی در سطح حوزه های استحفاظی پایگاه های مقاومت بسیج و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی مسئول ین فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج برگزار می شود.

مسئول فرهنگی اجتماعی حوزه حضرت زینب (س) گفت: در این کارگاه مباحثی چون نفوذ فرهنگی، ضرورت گفتمان سازی و روشنگری، بررسی اولویت های فرهنگی در حوزه استحفاظی پایگاه مقاومت ارائه گردید.

وی افزود: همچنین مروجین با دعوت از آحاد مختلف جامعه با اجرای برنامه های روشنگری در سطح مساجد و محلات نسبت به ارتقا سطح آگاهی خانواده تلاش نمایند

لازم به ذکراست در این نشست رجبعلیان مروج فرهنگی گفت: شبکه اجتماعی بستری است که به کاربران امکان به اشتراک گذاری علاقمندی‌ها‌، افکار و فعالیت‌های خودشان را می‌دهد و متشکل است از گروه‌هایی که عموما فردی یا سازمانی هستند که توسط یک یا چند نوع وابستگی به هم متصل‌اند. از جمله دلایل رونق‌گیری شبکه‌های اجتماعی اشتراك گذاري عکس، ویدئو، نوشته‌ها، چند رسانه‌اي بودن‌، گپ و گفتگو ،دنبال كردن و دنبال شدن افراد، ارتباطات جهاني‌، امکان جستجو ، اطلاع‌رسانی و خبر رساني در لحظه، گسترش فرهنگ جهانی شدن، گسترش دموکراسی می باشد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی دارای آسيب‌ها و پيامدهایی است که می‌توان به انتشار عکس‌های خانوادگی و شخصی با کمترین میزان رعایت اصول عرفی و اخلاقی‌، فروپاشی خانوادگی و افزايش طلاق‌، ایجاد یک فضای غیر متعارف‌ که باعث گرایش روزافزون دختران و پسران برای خودنمایی‌، آموزش تهیه و تولید مواد مخدر و به خصوص روانگردها،سوء استفاده از زنان و دختران تحت عنوان (مهاجرت،دوستیابی،همسریابی و...)، بهره برداري سوء از احساسات نسل جوان در ايجاد نافرماني‌هاي مدني و تعارضات اخلاقی،تبليغ مدهاي ناهنجار-تبليغ لوازم آرايشي و ... ، توهين به اسلام و ارزش‌هاي ديني و پيامبر و ائمه اطهار‌،ترویج انحرافات مذهبی (بهائيت،وهابيت وعرفان‌های کاذب و‌.. )‌ ،تبليغ شیطان پرستی و فروش نمادهای آن‌، شایعه پراکنی به عنوان یکی از تاکتیک‌های جنگ نرم در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

ارسال نظرات