قائم‌مقام معاون توسعه فناوری رئیس‌جمهور گفت: پرداختن به مقوله اشتغال و کارآفرینی و یا تحقق اقتصاد مقاومتی جز از مسیر علم و فناوری و تحقق علم دانش بنیان میسر نیست.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۷۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در ششمین روز از هفته دولت، مراسم تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان قائم‌شهر با حضور جمع زیادی از مسؤولان در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

 قائم‌مقام معاون توسعه فناوری رئیس‌جمهور و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی مهمان ویژه این مراسم بود.
 
اسماعیل قادری‌فر با بیان اینکه هفته دولت فرصتی است تا بر عملکرد یک‌ساله مروری داشته باشیم، اظهار کرد: این هفته این امکان را به ما می‌دهد تا خودارزیابی از وضعیت خود در رابطه با خدمت به مردم و بهبود آن در سنوات آینده داشته باشیم.
 
وی افزود: رویکرد اعتدالی در مشی فرماندار سبب شد تا از همه نگاه‌ها و ظرفیت‌ها در شهرستان قائم‌شهر استفاده شود.
 
 
 قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی تصریح کرد: اشتغال و پاسخگویی به نیاز مردم یکی از دغدغه‌های سطوح مختلف نظام است ولی به نظر ما در مجموعه معاونت علم و فناوری رئیس‌جمهور و بنیاد علمی نخبگان پرداختن به مغوله اشتغال و کارآفرینی و یا تحقق اقتصاد مقاومتی جز از مسیر علم و فناوری و تحقق علم دانش بنیان میسر نیست و نمی‌توانیم با نگاه‌های سنتی به احیای مثلاً نساجی‌های سه‌گانه قائم‌شهر امیدوار بود.
 
قادری‌فر با بیان اینکه پرداختن به معضلات کشور تنها از مسیر علم و فناوری امکان‌پذیر می‌شود، اظهار کرد: با وجود دانشگاه آزاد اسلامی با قدمت چندین ساله و دانشجویان نخبه، این ظرفیت در شهرستان وجود دارد و می‌توان از آن بهره برد.
 
 
این مدیر قائم‌شهری ادامه داد: برای پاسخگویی به نیازهای روزمره و استفاده از ظرفیت‌هایی همچون مشاغل کوچک و کسب‌و‌کارهای خانگی، پرداختن و حمایت از استار تاپ‌ها یا ایده‌های جوان و شرکت‌های دانش بنیان نوپا که می‌توانند در حوزه‌های مختلف خدماتی به مردم سرویس دهند، در دستور کار ما قرار دارد.
 
 قائم‌مقام معاون توسعه فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه از کسب و کارهای نوپا و نوین مبتنی بر دانش با تأمین منابع لازم حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: استفاده از ایده‌های نو با محوریت بخش خصوصی مورد تأکید ما است.
 
قادری‌فر افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید روحیه بسیجی در راه رضای خدا بدون توقع و جهادی کار کرد و لحظه‌ای را برای خدمت به مردم از دست نداد و در واقع اینها کلید واژه‌های اساسی و بن‌مایه‌ای است که همه ما به‌عنوان کارمند و خدمت‌گذار باید برای نقش‌آفرینی و خدمت به مردم استفاده کنیم.
 
 
وی در پایان گفت: قائم‌شهر مزین است به نام قائم‌آل محمد و باید علاوه برآن این شهر را در تارک اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد نوآورانه شکوفا کنیم.
 
در پایان این مراسم از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان تقدیر شد.
 
به گزارش فارس، بهره برداری از ایستگاه آب‌رسانی شهدای شهرودکلا با اعتبار یک میلیارد و ۵۱۲میلیون تومان  از دیگر برنامه‌ای امروز در قائم‌شهر بود.
ارسال نظرات