معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: هنوز علت تلف شدن گله‌ای از گاریز ماهیان در ساحل کشتی‌سازی بندرعباس مشخص نشده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۲۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج هرمزگان؛معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان افزود: طی هفته‌های گذشته گله‌ای ماهیان گاریز در اطراف ساحل کشتی‌سازی بندرعباس تلف شدند که جهت بررسی علت این اتفاق، نمونه‌ها را به آزمایشگاه‌ پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس ارسال‌شده اما هنوز علت این موضوع نیز مشخص نشده است .

وی بابیان اینکه این اتفاق طی سال‌های گذشته نیز رخ‌داده بود، اضافه کرد: در گذشته علت این اتفاق گرمای آب منطقه و کمبود اکسیژن ذکرشده بود اما در خصوص این اتفاق هنوز علت اصلی مشخص نشده است.

قاسمی همچنین در خصوص مرگ دسته‌جمعی پرندگان "یا کریم" در شهرستان کنارک، خاطرنشان کرد: این اتفاق در استان سیستان و بلوچستان رخ‌داده است گرچه این اتفاق در تابستان در استان هرمزگان نیز رخ‌داده بود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در پایان گفت: از سوی اداره کل دامپزشکی استان نیز علت گرمای هوا عنوان شد گرچه اداره کل محیط‌زیست برای بررسی بیشتر نمونه‌ها را به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال کرده است که در حال انجام است.

ارسال نظرات