مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، از برگزاری دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی«مدهامّتان» در استان خبر داد و گفت: ۱۵ شهریورآخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره است.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۵۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

طیب صفری در گفتگوبا خبرگراری بسیج از کرمانشاه، از برگزاری دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۳۱ مرداد بود که به دلیل استقبال از جشنواره تا ۱۵ شهریور امسال تمدید شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این جشنواره نیمه دوم سال یعنی اوایل مهر ماه در ۷ رشته در سطح کانون های مساجد برگزار می شود.

 

وی ثبت نام در این جشنواره را اینترنتی و حضوری اعلام و خاطرنشان کرد: اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند ظرف مدت کمتر از یک هفته باقی مانده از مهلت ثبت نام، نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

 

صفری جشنواره قرآنی «مدها متان» را از جمله طرح‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان  برشمرد و گفت: ترویج شعائر الهی و معارف قرآنی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

وی از برگزاری جشنواره امسال در ۷ رشته قرائت تحقیق، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، اذان، ترتیل، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه خبر داد.

 

صفری سن شرکت‌کنندگان در تمام رشته‌های این جشنواره را ۱۸ الی ۳۰ سال اعلام کرد و گفت: شرایط سنی شرکت کنندگان در رشته حمد و سوره و اذکار نماز بین ۸ تا ۱۵ سال است.

 

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره صرفا مجاز به انتخاب یک رشته هستند و امکان جابجایی رشته پس از ثبت نام نهایی وجود ندارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه گفت: تمام شرکت کنندگان در جشنواره به جز رشته های صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار باید پس از ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی جوانان، در آزمونی که به منظور توجه به مفاهیم قرآنی طراحی شده است، شرکت کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه افزود: ستاد عالی کانون های مساجد در نظر دارد با بهره گیری جشنواره هایی از این دست نسبت به جذب بیشتر  جوانان و نوجوانان نسبت به مساجد اقدام کند.

 

وی، در خصوص چگونگی شرکت در این جشنواره نیز گفت: علاقه مندان می‌توانند به صورت حضوری  با مراجعه به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه واقع در کرمانشاه، انتهای کوچه ثبت، جنب مسجد پیامبر اعظم(ص)، مجتمع فرهنگی هنری بعثت اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان کانون های مساجد به نشانی http://javananemasajed.ir/Forms/۷۴  دیگر روش حضور در این جشنواره است و علاقه مندان می توانند از این طریق نیز ثبت نام کنند.

ارسال نظرات