امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: سکوت کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر در برابر جنایاتی که در میانمار رخ می دهد تاسف بار است
کد خبر: ۸۹۱۱۳۱۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: این روز‌ها اخبار بسیار دردناکی از قتل عام و آوارگی مسلمانان میانمار به گوش می‌رسد، اما گویا این صدا‌ها به گوش دولت‌هایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند نمی‌رسد و هیچ چاره‌ای برای آن نمی‌اندیشند. وی تصریح کرد: کودک کشی و نسل کشی در میانمار بیداد می‌کند و دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، اما هیچ یک از کشور‌ها حتی کشور‌های اسلامی هم در برابر آن واکنش نشان نمی‌دهند و این موضوع جای تعجب دارد. مولوی حسن زهی ابراز کرد: هر انسانی که از نیروی عقل برخوردار است می‌داند که این قتل عام با هدف از بین بردن مسلمانان و کم کردن جمعیت آن‌ها انجام می‌گیرد تا از این طریق از نفوذ اسلام در جهان جلوگیری کنند. وی خاطرنشان کرد: از مجامع بین المللی درخواست می‌شود این سکوت مرگبار را بشکنند و در برابر این فاجعه اقدام کنند تا بیش از این شاهد به خاک و خون کشیده شدن انسان‌های بیگناه در جهان نباشیم.
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان ابراز کرد: این روز‌ها اخبار بسیار دردناکی از قتل عام و آوارگی مسلمانان میانمار به گوش می‌رسد، اما گویا این صدا‌ها به گوش دولت‌هایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند نمی‌رسد و هیچ چاره‌ای برای آن نمی‌اندیشند.
وی تصریح کرد: کودک کشی و نسل کشی در میانمار بیداد می‌کند و دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، اما هیچ یک از کشور‌ها حتی کشور‌های اسلامی هم در برابر آن واکنش نشان نمی‌دهند و این موضوع جای تعجب دارد.
مولوی حسن زهی ابراز کرد: هر انسانی که از نیروی عقل برخوردار است می‌داند که این قتل عام با هدف از بین بردن مسلمانان و کم کردن جمعیت آن‌ها انجام می‌گیرد تا از این طریق از نفوذ اسلام در جهان جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: از مجامع بین المللی درخواست می‌شود این سکوت مرگبار را بشکنند و در برابر این فاجعه اقدام کنند تا بیش از این شاهد به خاک و خون کشیده شدن انسان‌های بیگناه در جهان نباشیم.
ارسال نظرات