مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره استانی خاطره‌نویسی جانبازان 70 درصد قطع نخاعی استان، اظهار داشت: این جشنواره در دو محور خاطرات مردان و زنان جانباز بالای 70 درصد و خاطرات خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۲۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری ششمین جشنواره خاطره‌نویسی جانبازان 70 درصد قطع نخاعی مازندران خبر داد.


به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، «سید محمد صادقی سنگدهی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره استانی خاطره‌نویسی جانبازان 70 درصد قطع نخاعی استان، اظهار داشت: این جشنواره در دو محور خاطرات مردان و زنان جانباز بالای 70 درصد و خاطرات خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.
وی ضمن برشمردن معیارهای ارزیابی خاطرات، گفت: خاطرات ارسالی باید از عناصر زمان، مکان، استناد و راوی برخوردار باشد.
صادقی سنگدهی همچنین نثر و شیوه نگارش خاطرات را از معیارهای ارزیابی دانست و افزود: در این بخش داستانی نبودن خاطرات و نثر مناسب با خاطره حاوی فراز و نشیب یا تکیه بر انسجام، پیوستگی حوادث و وقایع خاطره در ارزیابی آثار مورد نظر است.
دبیر ششمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران ادامه داد: همچنین موضوع یا انتخاب سوژه در ارزیابی آثار مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اعلام شرایط پذیرش آثار اظهار کرد: مازندرانی‌الاصل بودن (متولد استان و یا حداقل سکونت در زمان وقوع خاطره در استان داشتن راوی)، امکان ارسال خاطره هم به قلم گوینده (واسپار) خاطره و هم به قلم دیگر گویندگان (با کسب اجازه و نقل مستقیم از صاحب خاطره و درج اسامی راوی و نویسنده در هر اثر، امکان ارسال آثاری که در گذشته حائز رتبه شده و یا حتی به چاپ رسیده‌اند و تعداد صفحات هر اثر از 2 الی 10 صفحه A4 و به صورت تایپ شده WORD از جمله شرایط پذیرش آثار به حساب می‌آیند.
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران همچمین در ادامه، عدم محدودیت در آثار، الزامی بودن ذکر مشخصات کامل راوی و نویسنده اثر (نام و نام خانوادگی، نام مستعار، تاریخ تولد، محل تولد، محل سکونت قبل، حین و بعد از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تاکنون، نشانی و کد پستی محل سکونت فعلی، تحصیلات، سوایق و شغل، تلفن ثابت و همراه راوی و نویسنده در هر اثر)، اختیار دبیرخانه در ویرایش و چاپ آثار دریافتی، عدم عودت آثار ارسالی برای راوی و نویسنده، تعیین مبلغ جایزه بین خاطره‌گو و خاطره‌نویس را از دیگر شرایط پذیرش آثار ارسالی عنوان کرد.
صادقی سنگدهی مهلت ارسال آثار را تا دهم آذرماه 96 اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.
وی با اعلام نشانی دبیرخانه این جشنواره گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی ساری، بلوار دفاع مقدس (کمربندی شرقی) روبروی بیمارستان شفا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، کد پستی 54538-48179 ارسال و یا با شماره تلفکس 96-95-01133112185 تماس و یا به آدرس الکترونیکی sajed.mazandaran@gmail.com ارسال نمایند.
دبیر ششمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران از چاپ 110 اثر برگزیده جشنواره در کتابی با عنوان «در حسرت پرواز» خبر داد و گفت: همچنین از 12 اثر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها