سردار علی محمد اکبری در همایش روستای نمونه ایثارگری و گردشگری "شیخ علیخان"، شهدا را الگوی همه مسئولان دانست.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۹۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش روستای نمونه ایثارگری و گردشگری شهرستان کوهرنگ در روستای شیخ علیخان برگزار شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این همایش با تبریک دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم، گفت:آنچه ما داریم به برکت نعمت ولایت است.

سردار علی محمد اکبری افزود: شهدای گرانقدر و ایثارگران ما الگو بودند.  یک عده ای پای خود را دادند یک عده ای دستشان را دادند و یک عده ای بهترین داشته خود که جانشان بود را دادند .

وی، با اشاره به همسنگری خود با برخی از شهیدان روستای شیخ علیخان که تمثالشان زینت بخش محفل بود، ادامه داد: شهید بهرام مولایی اولین کسی بود که به جبهه رفتند و مسیر را برای ورود سایر رزمندگان منطقه به جبهه های نبرد حق علیه باطل باز کردند و خیلی از این عزیزان را به جبهه بردند.

سردار اکبری اضافه کرد: شهید بزرگوار دیگر، شهید حمید خدادادی هست ما در یک لحظه و یک زمان هر دو مجروح شدیم و هر دو اعزام شدیم تهران.  ایشان لحظه آخر به من گفتند که به برادرانم بگو من را در زادگاهم شیخ علیخان به خاک بسپارند.

وی، تصریح کرد: خاکسپاری شهدا در هر منطقه ای عامل خیر و برکت در آنجا بوده و هست و بحق حضرت امام خمینی(ره) فرمودند:" همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشّفاء آزادگان خواهد بود ".

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: برخی از شهدای ما از مناطقی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند که محل سکونت آنها نه آب داشت و نه برق؛ ولی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و ارزش های اسلامی و انقلاب از همه چیز خود گذشتند و رفتند، که اینها مسئولیت ما را خطیرتر می کند و وظیفه مسئولان را دوچندان می سازد.

سردار اکبری اشاره ای به شهدای روستای لندی از توابع شهرستان اردل نیز داشت که ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس از هیچ امکاناتی برخودار نبود و حتی خاکسپاری شهدا در این محل به خاطر نبود جاده و امکانات، دو روز به طول انجامید؛ اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این منطقه از امکانات خوبی برخوردار شده است .

سردار اکبری با بیان اینکه در روز قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم؛ خاطرنشان کرد: پیام همه شهیدان به ما مسئولان این است که دنبال الگو نگردید؛ شهداء الگوی شما هستند، چه بسا کوتاهی اگر بکنیم  این شهداء روز قیامت جلوی ما را می گیرند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با یادآوری رشادت های  رزمندگان مدافع حرم و شجاعت و ازخودگذشتگی شهیدانی همچون محسن حججی، تأکید کرد: آرامش، امنیت و آسایش امروز مردم ما مرهون ایثارگری و ازخودگذشتگی و رشادت های مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت در برابر تکفیر و سلفی گری و گروه های تروریستی مانند داعش است.

وی، در پایان خواستار رسیدگی بیش از پیش مسئولان به وضعیت رفاهی و امکاناتی  مردم منطقه گردشگری و ایثارگری شیخ علیخان شد.

ارسال نظرات