راوی دوران جنگ:

رزمندگان شاهرودی در دوران دفاع مقدس آچار فرانسه بودند/ فرهنگ دفاع مقدس امروز در شهید حججی‌ها تجلی پیدا کرده است

یک راوی دوران جنگ با بیان اینکه رزمندگان شاهرودی در دوران دفاع مقدس آچار فرانسه بودند، گفت: فرهنگ دفاع مقدس امروز در شهید حججی‌ها تجلی پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۹۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود صبح امروز با محوریت نشاط و شادابی رزمندگان در دوران دفاع مقدس به میزبانی پایگاه شهید همت بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب (ع) شاهرود برگزار شد.

محمد کوثری، از رزمندگان و راویان دفاع مقدس در این مراسم در سخنانی با اشاره به جمعه سیاه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ گفت: ما آن زمان سرباز و در لشکر ۲۱ حمزه تهران بودیم که یکی از دوستان خبر داد، مردم را در میدان ژاله سابق قتل‌عام کرده‌اند و همان شب بعد از ۱۷ شهریور از پادگان فرار کردیم تا خود را آنجا برسانیم.

وی افزود: آن شب ما نتوانستیم کاری کنیم و در منزل یکی از همافران که انقلابی بود، پنهان شدیم و صبح بدون اینکه کسی بفهمد، آن همافر برای ما تاکسی گرفت تا به سمت میدان ژاله برویم؛ اما راننده گفت: تا نزدیک محل بیشتر نمی‌تواند برود و ما را پیاده کرد.

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: نزدیک میدان ژاله که رفتیم، خودرو‌های آیفون و جیپ ارتش حضور داشت و مغازه‌ها آتش زده شده بود و ساختمان‌ها آتش گرفته و خون‌های فراوان ریخته بود؛ به طوری که خون و مشروب مخلوط هم بود و هر چه به میدان نزدیک می‌شدیم، وضع بحرانی‌تر می‌شد.

کوثری ادامه داد: وقتی به میدان رسیدیم و دور زدیم، دیدیم فروشگاه کوروش را هم آتش زده بودند و دود می‌کرد؛ جسد ندیدیم، اما لباس و کفش زیاد در محل ریخته شده بود و خون مانند رود جاری بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان شاهرودی در دوران دفاع مقدس آچار فرانسه بودند و مسؤولان با توجه به این حضور در جبهه مدیون هستند و باید به مردم این منطقه شهیدپرور خدمت کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهید حججی یکی از هزاران هزار نفر شهیدی است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برای دفاع از اسلام جان دادند.

کوثری با اشاره به جاده خندق گفت: جاده صاف بود و با عراقی‌ها فاصله کمی داشتیم؛ اما عراقی‌ها نقطه به نقطه را با خمپاره ۶۰ می‌زدند و عنایت خدا بود که جاده حفظ می‌شد.

وی ادامه داد: بار اول بعد از عملیات بدر سنگر زدیم؛ اما با خمپاره ۶۰ می‌زدند؛ ما با کیسه برای تیربار و آر. پی. جی سنگر درست کردیم و در یک روز ۱۰۰ آر. پی. جی و چند نوار تیربار که در کانال داشتیم را زدیم؛ اما از گرما نمی‌شد در آنجا ماند؛ البته ما سنگر می‌زدیم و موفق شدیم.

این راوی جنگ با بیان اینکه رزمندگان کالپوش، چون شیر بودند و ما با آن‌ها سنگر‌ها را می‌زدیم، گفت: تمام این رشادت‌ها و شهادت‌ها باید ماندگار و به نسل‌ها گفته شود که چه سختی‌هایی کشیده شد تا این کشور حفظ شود و امروز در امنیت و آرامش باشد.
ارسال نظرات