غدیر تنها به شیعه اختصاص ندارد/ برنامه غدیر مانند ماه محرم خودجوش و مردمی برگزار می شود

امام جمعه بیجار گفت: غدیر تنها اختصاص به شیعه ندارد و محور شیعه و سنی است و اگر بنا بشود این تهمت به اهل سنت زده شود معتقد به غدیر نسیتند آن‌ها آیاتی از قران را قبول ندارند.
کد خبر: ۸۹۱۵۹۱۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن عسکری در پنجمین بازسازی واقعه غدیر خم که با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس و مسئولان شهرستان و جمع کثیری از مردم در پارک شاهد برگزار شد هدف از برگزاری این برنامه را گسترش فرهنگ ولایت، تعمیق دینی و همچنین ایجاد پیوند عمیق بین مردم بخصوص نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) عنوان کرد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان و هنروران در طول دو هفته تمرین در سالن‌های اجتماعات و سالن‌های ورزشی توانستند فضای را فراهم کنند که امروز بتوانیم گوشه‌ای از فضائل امیرالمومنین ع. را به نمایش بگذارند.

فرمانده سپاه بیجار ضمن قدردانی از همه دست اندرکان که سپاه را در یاری این برنامه بزرگ یاری کردند، گفت: یکی دیگر از اهداف این است که این برنامه‌های مهم ارزشی همانند مراسم ماه محرم خودخوش و توسط آحاد مردم ولایتمدار اجرا شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی مرادی با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت:غدیر تنها اختصاص به شیعه ندارد و محور شیعه و سنی است و اگر بنا بشود این تهمت به اهل سنت زده شود معتقد به غدیر نسیتند آن‌ها آیاتی از قران را قبول ندارند.

وی بیان داشت: مورخین ماجرای غدیر را در بحث تاریخ و تفسیر قلم فرسایی کرده اند و عید غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت است.

خطیب جمعه بیجار با تاکید بر اینکه غدیر روز شادی جهان اسلام است، گفت: روز غدیر روز بزرگی است که خداوند سبحان به پیامبر اکرم ص. دستور داد در آخرین حج تمتع مردم را متوقف کنند و رسالت خود را ابلاغ نماید.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: ماجرای غدیر یک ماجرای محصور شده در گوشه کتاب‌ها نیست بلکه در کتاب‌های تاریخ و تفسیر می‌درخشد.

وی با بیان اینکه روز، روز اتحاد، اقتدار و صمیمت بین مسلمانان جهان است، خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی قطره‌ای از دریای فضلیت‌های علوی است که در سایه ولایت فقیه سرافراز و سربلند و از نعمت امنیت برخوردار است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم به قید قرعه به افراد شرکت کننده در برنامه پیاده روی خانوادگی جوایزی اهداء شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات