امام جمعه اهل سنت گرون شهرستان دلگان گفت:قتل عام مسلمانان میانماری توسط بوداییان و حکومت این کشور با حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی انجام می شود
کد خبر: ۸۹۱۶۱۲۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
مولوی صلاح الدین هوتی امام جمعه اهل سنت گرون شهرستان دلگان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار توسط نظامیان حکومت این کشور، گفت: قتل عام و جنایت علیه مسلمانان میانماری با حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بوداییان بدترین ظلم‌ها را نسبت به مسلمانان میانماری روا می‌دارند، تصریح کرد: آن‌ها از تفرقه مسلمانان سوء استفاده کرده و جنایت بیشماری را بر علیه مسلمانان مظلوم میانمار انجام می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت گرون شهرستان دلگان با بیان اینکه حکام کشور‌های اسلامی باید به صورت ویژه پیگیر این موضوع بسیار مهم باشند، افزود: کشتار زنان و کودکان مسلمان میانماری غیرقابل تحمل است.

مولوی صلاح الدین هوتی با اشاره به اینکه کشور‌های غربی که ادعای حقوق بشری آن‌ها گوش عالم را کر کرده است، در مقابل این جنایت‌های بوداییان، سکوت کرده اند، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که واژه حقوق بشر برای آن‌ها فقط شعار است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید قتل عام مسلمانان توسط بوداییان در میانمار را فریاد بزنند، اضافه کرد: سکوت مسلمانان و بویژه علمای مسلمان، خیانت به دین اسلام است، آن‌ها باید صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه اهل سنت گرون شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: سازمان ملل هم مثل همیشه، سکوت کرده است و تاکنون حتی بیانیه‌ای بر علیه حکومت میانمار صادر نکرده است.

گفتنی است مسلمانان میانماری چندین سال است که توسط بودایی‌ها و حکومت این کشور کشته و سوزانده می‌شوند
ارسال نظرات