رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: جشنواره چنگال در قالب غذاهای بومی و محلی 23 شهریورماه در دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود
کد خبر: ۸۹۱۶۴۲۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
عبدالحمید خدایاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اولین جشنواره گردشگری چنگال با محوریت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر و همکاری فرمانداری ویژه و بخشداری مرکزی شهرستان ایرانشهر و دهیاری‌های تابعه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: این جشنواره ۲۳ شهریورماه در دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر برگزار میشود.

وی گفت: این جشنواره که به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تقویم جشنواره‌های گردشگری سال ۹۶ گنجانده شده است با نگاه به توسعه بومگردی و توجه به مناطق بکر و کمتر دیده شده برگزار میشود.

وی گفت: چنگال نوعی صبحانه، پیش غذای مقوی و عصرانه است که در گذشته در ناحیه مکران بلوچستان به سبب وجود انواع خرما و گندم رایج بوده که در حال حاضر کمرنگ شده و محدود به ایام خاصی از سال مثل فصل دروی گندم و یا فصل هامین یا همان رسیدن و برداشت خرما شده است.

گفتنی است؛ چنگال میتواند جانشین مناسب و ارگانیک برای شیرینی جات و مواد قندی که باعث افزایش قند و چربی میشوند، باشد.
ارسال نظرات