چهارمین مدرسه آیت الله سیستانی در نیمروز سیستان افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: چهارمین مدرسه ساخته شده از سوی دفتر آیت الله سیستانی با اعتبار هفت میلیارد ریال در شهرستان نیمروز واقع در شمال استان افتتاح شد
کد خبر: ۸۹۱۶۴۵۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
علیرضا راشکی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مدرسه با زیربنای ۴۰۳ متر دارای ۶ کلاس درس است.
وی افزود: پیشتر سه باب مدرسه با ۱۹ کلاس درس توسط این دفتر ساخته و تحویل آموزش و پرورش سیستان شده بود.
نیمروز از جمله پنج شهرستان حوزه سیستان به حساب می‌آید که در ۲۳۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶۹ کلاس درس در قالب ۱۰۰ مدرسه با اعتبار افزون بر ۴۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری در مهرماه امسال است.
راشکی اظهار داشت: این استان با توجه به نرخ ۱۴ برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی بیان کرد: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
به گزارش بسیج استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.
حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز سیستانی و بلوچستانی از اول مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار