مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: طرح تحقیقاتی مدارس کپری و سنتی با هدف طراحی سازه‌ای مناسب و جایگزین مدارس پیش ساخته در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود
کد خبر: ۸۹۱۶۵۰۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
علیرضا راشکی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح تحقیقاتی مدارس کپری و سنتی با هدف طراحی سازه‌ای مناسب و جایگزین مدارس پیش ساخته در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که مدارس پیش ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای مدارس کپری که با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح تحقیقاتی و پژوهشی در استان اجرا شود.

وی افزود: در این راستا از متخصصان و پژوهشگران دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی سازه‌ای مناسب طراحی کنیم که علاوه بر استحکام در مقابل سیل، زلزله و حوادث طبیعی و داشتن شرایط لازم برای یک کلاس درس، با اقلیم منطقه نیز سازگاری داشته باشد.

راشکی تصریح کرد: قرار است سازه‌های پیشنهادی در مدت ۲ هفته آینده پس از طراحی در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) زاهدان در معرض داوری کارشناسان قرار گیرد و پس از ارزیابی سازه‌ای مناسب با زیست بوم منطقه انتخاب شود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده این سازه در کمتر از ۶ ماه جایگزین مدارس کپری و کانکس‌های موجود می‌شود.

مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون ۵۴۳ کلاس پیش ساخته در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۸۵ کلاس درس در ۶ سال گذشته ساخته شده و همچنین تعداد مدارس کپری موجود در استان نیز کمتر از ۴۰ مورد است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: کمبود فضای آموزشی کمتر از ۵۰ درصد مشکلات این حوزه را به خود اختصاص داده و بخش اعظمی از این مشکلات مربوط به مسائل فرهنگی و اعتقادات سنتی است که برای رفع آن‌ها از طریق علماء و معتمدان اقدام به فرهنگسازی کرده‌ایم.
ارسال نظرات