مراسم سومین شب از شب های هشتگانه یادواره مشق عشق با تجلیل از خانواده های شهدای امدادگر قم همراه بود.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۱۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱

خانواده «امدادگران شهید» قم در سومین شب مراسم «مشق عشق» تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: در کلام اهل بیت بزرگ ترین سرمایه، حجت درون و بهترین دوست و رفیق و ثروت عقل آدمی است و شهدا از این نعمت استفاده کردند تا سعادتمند دنیا و آخرت شده و مصداق وجه رب شدند؛ برخی از شهدا مانند شهید جنگجو و شهید حججی چه انقلابی در شهرها و کشور ایجاد کرده اند، این مصداقی از زنده بودن شهداست.

وی با بیان اینکه اگر عقل شکوفا شود سرمایه وجود انسان را برای خدا هزینه می کند، گفت: شهدا در سنین جوانی به شهادت رسیده اند؛ رسیدن به دنیا و آخرت مشقت دارد و کسی که عقل دارد چیزی را انتخاب می کنند که گذرا نباشد.

مومنی خاطرنشان ساخت: جوانان دهه هفتادی هیچ چیزی ندیده اند نه جنگ را نه انقلاب را و نه امام را ولی با خدا معامله کردند و به بالاترین درجه رسیده است که خیلی ها به این درجه غبطه می خورند.

وی یادآور شد: امروز در فضای مجازی برخی موضوع ایثار و شهادت را به استهزاء می گیرند، زیرا سه نشانه را در خود دارند که قوه عقل راکم و قوه خیال را تقویت می کند؛ آرمان و آرزو های طولانی، زیاد سخن گفتن و شهوترانی و ما در در شهدا کمترین دلبستگی به دنیا را شاهدیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در یادواره شهدا باید سیره شهدا و دفاع مقدس به مردم معرفی شود و ایثارگری ها و جانفشانی ها را در نسل جدید ترویج داد.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام بر پشتیبانی از ولایت فقیه، ابراز داشت: هر کس جدای از حرف ولایت فقیه و رهبری صحبت کند و عمل کند ضد ولایت فقیه است؛ کسانی که ولایت فقیه را زیر سوال میبرند، در هر کجا هستند باید مشت محکمی در دهانشان بخورد چرا که این مملکت را ولی فقیه نگه داشته است.

مومنی تاکید کرد: رهبری به حساسیت خویش روی موضوع فتنه اشاره فرموده اند و عده ای که امروز از عناصر فتنه دفاع می کنند در مسیر ولایت نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: خیلی‌ها زندگینامه شهدا را قصه و افسانه می پندارند و ما حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که امانتی را که شهدا برای ما گذاشته اند حفظ کنیم.

در ادامه این مراسم، گلفشان ریاست سازمان هلال احمر استان قم گفت: شهدای هلال احمر بسیار مظلوم هستند شهید مهدی صابری قبل از شهادت در جاده‌ها امدادگری می‌کرد سپس به دفاع از حرم اهل بیت(ع) پرداخت

وی ادامه داد: امروز قبل از هیچ گونه فراخوانی شاهد درخواست جوانان هلال احمر برای برای سفر به میانمار و کمک به مردم ستم کشیده و ارائه خدمات به آنها را شاهد هستیم.

خاطره گویی و مداحی علی مالکی نژاد، اجرای گروه سرود میثاق حوزه شهید ورزنده، پخش کلیپ، قرعه کشی ۲۴نفر از حاضران و اهدا جوایز از دیگر برنامه ها بود.

همچنین در این مراسم، از خانواده شهیدان امدادگر مهدی صابری، منصور حاصلی، ابوذر فاتح، محمد تقی صفری، منصور معصومی، عباس علی پور باقرآبادی و رضا رضازاده تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، هر شب لغایت 26 شهریور، غرفه های فروش لوازم التحریر ایرانی اسلامی، ایستگاه سلامت و نمایشگاه دفاع مقدس برپا است.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین خدابنده لو مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) نیز حضور داشت.

سومین شب از شبهای هشتگانه مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» به همت پایگاه شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده ناحیه امام حسین(ع) قم و با همکاری شهرداری، سپاه، ارتش، بنیاد شهید، هلال احمر، موسسه کوثر، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نیروی انتظامی در محل فضای روباز بوستان شهدای آذر قم برگزار شد.

ارسال نظرات