خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید انگور در کشور ما باید سر و سامان بگیرد و انجمن ملی کشمش را با محوریت ملایر در کشور تشکیل دهیم.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۹۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳

لزوم تشکیل انجمن ملی کشمش با محوریت ملایر در کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد کاظمی در جشنواره «خوشه برتر» ملایر با اظهار امیدواری از ثبت شهر ملایر به عنوان شهر جهانی انگور بیان داشت: باتوجه به نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» همه مسئولین کشور از ابتدا تا انتها باید تلاش کنند تا این شعار محقق شود .

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی که می‌توان به شدت دنبال کرد مباحث تولید است، افزود: تولید فرآورده‌هایی که می تواند در بخش صادرات قدم مثبتی باشد در بحث تولید کشمش و انگور است و ملایر این شایستگی را دارد که به لحاظ کیفیت محصول و هم از نظر کمیت به عنوان شهر جهانی انگور ثبت شود .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باغداران ما مشکلات فراوان و عدیده ای دارند، بیان کرد: تولید، فرآوری، فروش و صادرات همه از جمله این مشکلات است و وزرات جهاد کشاورزی باید برای رفع مشکلات باغداران چه در ملایر و چه دیگر نقاط کشور که تولید انگور دارند یک اقدام بهینه و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشد .

وی با اشاره به جلسه‌ای با باغداران برای رفع مشکلات آنان گفت: قریب 33 درصد از مردم که حدود 116 هزار نفر از جمعیت ما می‌شوند کارشان فقط تولید انگور و کشمش است و در واقع اقتصاد ملایر بر محور این تولیدات می‌چرخد .

کاظمی با بیان اینکه قریب 60 درصد صادرات استان را کشمش ملایر تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: در سطح ملی نیز یکی از اقلام مهم و صادراتی ما کشمش است و کمیت و کیفیت ملایر در این زمینه ثبت شده و بسیاری کشمش خود را به عنوان کشمش ملایر می‌فروشند و این به دلیل معروفیتی است که کشمش ملایر دارد .

وی یکی از مشکلات را عدم توانمندی مالی کشاورزان و باغداران ملایر دانست و گفت: این امر به گونه ای است که حتی برای خرید نهاده‌های کشاورزی هم مشکل دارند بنابراین اگر بتوانیم تسهیلاتی در اختیار باغدار بگذاریم حرکت بسیار خوبی است .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترکیه برای باغداران خود مشوق‌های صادراتی دارد، افزود: تولید انگور در کشور ما باید سر و سامان بگیرد و انجمن ملی کشمش را با محوریت ملایر در کشور تشکیل دهیم.

وی پژوهشکده انگور و مرکز تحقیقات انگور را یکی از مزایایی ملایر دانست و گفت: این مراکز در بحث صادرات نیز بسیار می‌توانند کمک کنند اما به دلیل اینکه باغدار ما در فرآوری نیز مشکل دارد امروز بازارهای اروپا را هم از دست داده‌ایم .

کاظمی با اشاره به بحث آموزش در وزرات جهاد کشاورزی گفت: باید در بحث آموزش باغداران تلاش شود تا شیوه های نوین باغداری در بین باغداران ما همه‌گیر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات