عضو هیات رئیسه شورای حل اختلاف سران قوا با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) بستر تحول جامعه را فراهم کرد و حیات اسلام را تضمین بخشید، گفت: عاشورا یک مدرسه حیات بخش و الهام بخش است و گفتار، رفتار، خانواده و مبارزه عاشوراییان همه درس است که باید شناخت و در راه آن گام برداشت.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۰۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

عاشورا مدرسه‌ای حیات‌بخش و الهام‌بخش/ شهادت امام حسین(ع) حیات اسلام را تضمین بخشیدبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام سیدمحمد ابو ترابی در همایش طلایه‌داران معروف در حسینیه ثارالله شهرک ولیعصر(عج) ملایر با اشاره به حرکت امام حسین(ع) و ماه محرم اظهار داشت: این ماه، ماه شهادت و ایثار، ماه ایستادگی در برابر باطل، ماه دفاع از حریم مقدس حق، ماه امر به معروف و نهی از منکر و ماه امامت و ولایت است .

وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا گفت:  بدون تردید حرکت امام حسین(ع) برای قرار گرفتن رهبری صالح در مرکز مدیریت جهان اسلام و مبارزه با یک انحراف بزرگ در مسیر جامعه اسلامی بود.

عضو هیات رئیسه شورای حل اختلاف سران قوا بحث امامت و ولایت را مهمترین مسئله جهان اسلام دانست و گفت: بحث امامت در سعادت و هدایت جامعه اسلامی آنچنان تعیین‌کننده است که معرفت امام، معرفت توحید و معرفت قرآن برابر با معرفت اسلام است و اگر انسان امام زمان خود را نشناخت و کنار ائمه معصومین(ع) نایستاد از توحید و ارکان کلیدی اسلام محروم می‌شود.

وی با بیان اینکه حیات بدون شناخت امام حیات جاهلیت است، اظهار داشت: حیات اسلامی با حضور امام حسین(ع) شکل می‌گیرد و جامعه بدون امیرالمومنین جامعه بدون توحید است .

ابوترابی‌فرد یکی از آثار و اهداف قیام اولیای دین و فلسفه نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: مهمترین منکر حکومت یزیدیان است و بالاترین معروف قرار گرفتن امام در جایگاه رهبری جامعه است بنابراین اجازه ندهید ستمگران زمام امور و جامعه اسلامی را در دست داشته باشند .

وی با بیان اینکه حضور در عرصه و جان دادن برای تحول بنیادین مهمترین وظیفه است، گفت: گاهی جامعه را با خطابه و سخن می‌شود بیدار کرد و گاهی با یک حرکت سیاسی و گاهی با یک سازماندهی و تلاش هماهنگ می‌توان مسیر تحول را فراهم آورد.

عضو هیات رئیسه شورای حل اختلاف سران قوا اضافه کرد: گاهی جامعه مرده است و سخن مردمان را آگاه نمی‌کند در این جامعه باید خون داد تا بتواند حرکت بیافریند .

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) بستر تحول جامعه را فراهم کرد و حیات اسلام را تضمین بخشید، افزود: عاشورا یک مدرسه حیات بخش و الهام بخش است و گفتار، رفتار، خانواده و مبارزه عاشوراییان همه درس است که باید شناخت و در راه آن گام برداشت.

ابوترابی با بیان اینکه درس این مدرسه شناخت باطل و ایستادگی در مقابل باطل تا مرز شهادت است، اظهار داشت: اولیا دین و ائمه معصومین(ع) بر بزرگداشت عاشورا و مسائلی که به خاندان پیامبر(ص) گذشته همواره تأکید کرده‌اند تا این مدرسه را خوب بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه اندیشه ما باید با این فلسفه آشنا شود، افزود: قلب و روح ما باید به این آموزه‌های حیات‎بخش، ایمان آورد که ملت و مسلمانان و جامعه دین باور ایرانی در این راه گام‌های بلندی برداشته‌اند .

عضو هیات رئیسه شورای حل اختلاف سران قوا بیان کرد: جامعه مومن و آراسته به حجاب و تقوی ما و دل‌های پاک جوانان ما از یک حیات و جایگاه برجسته برخوردار است و اگر عاشورا و محرم و صفر نبود ایران اسلامی از این مدرسه بهره‌ای نداشت.

وی با بیان اینکه این مدرسه را باید گرامی داشت و تاریخ عاشورا را بازگو کرد، افزود: حق‌خواهی، حق‌طلبی و حق‌محوری در این مدرسه را باید بیان کرد و به ریسمان حق چنگ زد و تا آخرین لحظه در کنار حق ایستادگی کرد .

ابوترابی افزود: آنچه مسیر حرکت ما را هموار می‌کند و برای رسیدن به اهداف عالی و متعالی دین، فرصت موفقیت را فراهم می‌آورد برداشت گام بر مبنای دینی است و مهم دین باوری، دین خواهی، معرفت دین و حرکت بر اساس ریل‌گذاری دین است.

وی ادامه داد: راز عصمت و طهارت ائمه اطهار(ع) عبودیت و بندگی خدا و تنها ریسمان تقرب به خدا عبودیت است و آنکه در مقام بندگی گوی سبقت را برباید به خدا نزدیک‌تر بوده و این مدرسه اهل بیت(ع) است .

عضو هیات رئیسه شورای حل اختلاف سران قوا با اشاره به اینکه آنان که انقلابی هستند و دغدغه انقلاب دارند بنده خدا و حب الله هستند، گفت: با گناه نمی شود انقلاب اسلامی را پیش برد.

وی با بیان اینکه شهدا در سایه عبودیت و بندگی در راه شهادت قدم برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: شهید «حججی»، کسی که مانند اسماعیل به قربانگاه می‌رود در سایه بندگی خدا به این مقام می‌رسد و بندگی خدا موجب شد تا جلوه با صلابت او را همه دنیا زیارت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات