خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

نسل چهارمی‌های امروز برای دفاع از انقلاب مرز نمی‌شناسند/برگزاری 200 برنامه طی هفته دفاع مقدس در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان مدافع حرم گفت: نسل چهارمی‌های امروز برای دفاع از انقلاب مرز نمی‌شناسند.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۰۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

نسل چهارمی‌های امروز برای دفاع از انقلاب مرز نمی‌شناسندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع  مقدس و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 14 عنوان برنامه شاخص و 200 برنامه در سطح استان همدان اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های این هفته افزود: در بحث یادواره شهدا 19 یادواره در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان برگزار می شود و 6 برنامه «آبروی محله» است که در محلات مختلف برگزار می شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه اولین برنامه این هفته است که برگزار شد و دومین برنامه نشست صمیمی فرماندهان سپاه با فرماندهان سابق نواحی و پایگاه‌های مقاومت است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این فرماندهان در هیئات مشغول به کار بودند و بازنشسته شدند، روز سی‌ام شهریور ماه در خدمت برنامه نشستی با آنان داریم و از تجارب آنها برای پیشبرد اهداف بسیج  استفاده می‌کنیم.

سردار مجیدی در ادامه تصریح کرد:  در اولین روز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح را در میدان باباطاهر داریم که در ساعت 8:30 صبح با مراسم رسمی سان و رژه با حضور استاندار،  امام جمعه و مسئولین استانی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در اولین روز از این هفته جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیش بینی شده که بتوانیم مسائل و مشکلات استان را با همکاری و تعامل با یکدیگر رفع کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در دومین روز از این هفته به صدا درآمدن «زنگ مقاومت» همزمان با بازگشایی مدارس داریم که در هنرستان دیباج با حضور مسئولین کشوری و لشکری پیش‌بینی شده است.

*برگزاری همایش عاشورائیان در هفته دفاع مقدس

وی همچنین در ادامه گفت: دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی مسلح با آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان که جزء برنامه‌های اصلی است که در بیت ایشان برگزار می‌شود.

سردار مجیدی در ادامه افزود: با توجه به اینکه امسال برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس با دهه اول ماه محرم تداخل دارد از روز اول برنامه هیئت رزمندگان با عنوان «عطش» ساعت 21 با صحنه های تلفیقی از عاشورا در حسینیه ثارالله سپاه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شهرستان‌ها نیز انجام می شود، عنوان کرد: این مراسم سوم مهرماه در شهرستان ملایر با حضور نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برگزاری نشست صمیمی و اخوت با فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولین عقیدتی سیاسی و حفاظت گفت: همچنین در چهارم مهرماه سرکشی و دیدار نمادین از خانواده شهدا را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: عطرافشانی مزار شهدا با حضور نیروهای بسیج، ارتش و ناجا نیز در سراسر گلزارهای شهدای شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

*افتتاح 10 پروژه عمرانی طی هفته دفاع مقدس در همدان

سردار مجیدی با بیان اینکه برگزاری همایش عاشورائیان در هفته دفاع مقدس گفت: این همایش در پیاده‌راه خیابان بوعلی در بعدازظهر ششم مهر ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس نیز حضور در نمازجمعه‌های سراسر استان و سخنرانی نیروهای مسلح قبل از خطبه‌های نمازجمعه انجام می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به افتتاح پروژه‌های گروه جهادی در این هفته ابراز داشت: 17 پروژه عمرانی در اردوهای جهادی دانشجویی در استان همدان اجرا شده که از این تعداد، 10 پروژه در هفته دفاع مقدس و 7 پروژه در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی اضافه کرد: 128 نقطه در کشور توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی مشخص شده که از این تعداد سه نقطه به همدان واگذار شده که پس از بررسی‌ها سه دهستان انتخاب شد که حدود 80 روستا را در قلمرو خود قرار می‌دهد که در این راستا جلساتی با فرمانداران دهستان‌ها برگزار شد.

* ضرورت بازخوانی واقعیت‌های دفاع مقدس

سردار مجیدی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد شهید «همدانی» قرار داریم، جشنواره خاطره‌نویسی در سراسر کشور برگزار خواهد شد و به دنبال این هستیم که این چهره را کشوری و جهانی کنیم؛ همچنین سالگرد این شهید بزرگوار 16 مهرماه در حسینیه امام(ره) برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر بازخوانی واقعیت‌های دفاع مقدس را یادآور شد: نقش استان همدان در دفاع مقدس بی‌نظیر است و مردم همدان در دفاع از مرز و بوم خود 8 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و بیشتر آنها کسانی بودند که در میدان نبرد به شهادت می‌رسیدند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که بتوانیم دفاع مقدس را برای مردم بیشتر بازگو کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: امروز که 37 سال از دفاع مقدس می‌گذرد، نسل چهارمی‌ها امروز برای دفاع از انقلاب نقش خود را ایفا کرده و حضور خود را در مأموریت های برون مرزی اعلام کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده این است که این نسل دقیقاً جا پای شهدای دفاع مقدس گذاشتند و برای دفاع از انقلاب مرز نمی‌شناسند.

*فعالیت 8 هزار حلقه صالحین در همدان

وی در خصوص برنامه جشنواره فرهنگی ورزشی «شمیم خانواده» گفت: این برنامه با حضور یک هزار و 700 فرزند دختر و همسر پاسداران در دانشگاه آزاد همدان برگزار شد که این جشنواره به عنوان الگوی ورزشی مؤثر در کشور با حضور 170 تیم از 60 رده سپاه به میزبانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان انجام شد.

سردار مجیدی در خصوص حلقه‌های صالحین، افزود: 8 هزار حلقه صالحین در همدان فعال است که رویکرد ما کیفی‌بخشی این حلقات در چهار بعد تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی است و امسال با عنوان کیفیت‌بخشی به حلقات صالحین نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌ها شروع کار از مساجد است، گفت: در همدان حدود یک هزار و 800 مسجد داریم و سازمان بسیج مستضعفین 136 مسجد را در همدان به سپاه واگذار کرده و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده که مشکلات را برطرف کرده و مسجد محوری به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص سال 96 معرفی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان مسجدمحوری را یکی از برنامه‌های حساس دانست و تصریح کرد: نماز، جامعه را از بسیاری از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

وی با اشاره به بحث اعتیاد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر پیشگیری از آسیب‌های ناشی از اعتیاد تأکید دارند و چراکه بسیاری از این آسیب‌ها باعث شده خانواده‌ها از هم بپاشند بنابراین باید به این خانواده ها کمک کرد.

سردار مجیدی تأکید کرد: در مسائل امنیتی بسیج و سپاه در کنار ناجا در برخی از محلاتی که مشکلات خاص دارند و آسیب‌های اجتماعی آنها بالاست مشکلات امنیتی را حل می‌کند.

وی در خصوص صندوق قرض الحسنه تصریح کرد: سپاه به دنبال این است که برای حل مشکلات مردم از مردم شهر و روستا هدایت‌گیری کند و مردم وارد کار شوند و مشارکت کنند و در این راستا اقدام به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه برای ارائه وام و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد به همت مردم کرده است.

* کاهش نرخ جمعیتی در استان همدان یک زنگ خطر است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص کاهش نرخ جمعیتی استان افزود: کاهش نرخ جمعیتی در استان یک زنگ خطر است که رفع این مشکل و همچنین کاهش نرخ بیکاری نیازمند کمک و هم‌اندیشی دستگاه‌های دولتی بوده و بسیج و سپاه آمادگی کامل برای همکاری در این راستا را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر فعال کردن مساجد و برگزاری نماز جماعت در آنها گفت: 40 روحانی در سپاه استان فعال هستند که از آنها نیز در این مأمویت استفاده می‌شود که در تلاش هستیم با کمک حوزه علمیه و اوقاف حرکتی در این راستا داشته باشیم و مساجد را فعال کنیم.

سردار مجیدی همچنین عنوان کرد: فرمان «آتش به اختیار» که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد یک حرکت خودجوش مردمی برای رفع مشکلات فرهنگی جامعه است که باید دید راهکارهای آن چیست.

وی ادامه داد: دشمن اتاق‌های جنگی فعالی دارد و ما را رصد می‌کند و مسائل فرهنگی، هیئت های مذهبی، جلسات قرآن، موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، طلاق و نرخ جمعیتی ما را مورد هدف قرار داده بنابراین ما برای مقابله با دشمن باید یک حرکت خودجوش داشته باشیم و مردم را پای کار آوریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به ضرورت کمک به جبهه مقاومت ابراز داشت: استان همدان در ارسال کمک‌های نقدی به جبهه مقاومت رتبه چهارم و در ارسال کمک های غیرنقدی رتبه دوم کشوری را دارد و این نشان‌دهنده این است که مردم استان همدان ادامه دهنده راه شهدا هستند.

وی همچنین در خصوص جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا عنوان کرد: در این راستا هر ساله با معرفی شهدای شاخص اسناد و خاطرات مربوط به شهدا نیز جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار