خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب همدان عنوان کرد

دادستان مکملی در اجرای برنامه‌های کار سایر ادارات

دادستان عمومی و انقلاب همدان، دادستان را مکملی در اجرای برنامه‌های کار سایر ادارات دانست و گفت: اگر امنیت در شهر برقرار باشد و مردم به راحتی در شهر زندگی کنند موفقیت دادستان آن شهر تایید شده است.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۴۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

دادستان مکملی در اجرای برنامه‌های کار سایر اداراتبه گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، کامران حمزه در جلسه تودیع و معارفه دادستان شهرستان رزن با بیان اینکه عهده دار شدن پست و مقامی در نظام جمهوری اسلامی نیازمند شکرگزاری است، بین داشت: در راستای پاسداشت موهبت عنایت شده باید به وظایف محول شده در راستای خدمت‌رسانی به مردم به درستی عمل شود.

وی با بیان اینکه وجود سختی‌ها نباید مانع عمل به وظایف شود، گفت: سمت دادستانی با دیگر سمت‌های قضایی تفاوت‌هایی دارد چراکه عمده کار دادستانی در خارج از دادگستری و با دیگر سازمان‌ها و نهادها است و به اداره امور شهر و استان مربوط می‌شود و بیش از ۶۰۰ وظیفه برای دادستانی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خطیر دادستانی با آمار و ارقام قابل بیان نیست، اظهارداشت: اگر دادستان به خوبی به وظایف عمل کند این انجام وظیفه در چهره شهر نمود می‌یابد و همین امر نشان از نحوه وظیفه خطیر دادستان است.

حمزه دادستان را مکملی در اجرای برنامه‌های کار سایر ادارات دانست و گفت: اگر امنیت در شهر برقرار باشد و مردم به راحتی در شهر زندگی کنند موفقیت دادستان آن شهر تایید شده است.

*صدور حکم قطعی برای مسدود شدن ۹۸ حلقه چاه غیرمجاز

دادستان سابق شهرستان رزن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری تمام توان و تلاش خود را برای اجرای قانون، عدالت و دفاع از حقوق مظلومین به کارگرفته است، گفت: طی دوران خدمت خود در سمت دادستان شهرستان رزن علی رغم به وجود آمدن مشکلات عدیده و محدویت های شغلی لحظه ای از انجام وظایف خود کوتاهی نکرده ام. 

مهدی مصطفی پور اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع از مواردی بود که از ابتدا سرلوحه کار خود و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رزن قرار گرفت چراکه ترور شخصیت متهم؛ مجازاتی سنگین تر از مجازات حبس و شلاق خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم قضات را در جایگاه حضرت علی(ع) می‌بینند و هرگونه اعمال و رفتار به پای اسلام و نظام نوشته می‌شود، افزود: سعی بر این بود تا ضمن نشان دادن اقتدار دستگاه قضا تبلور رأفت نظام جمهوری اسلامی نیز بیان شود.

دادستان سابق شهرستان رزن اظهار داشت: در برخورد با افراد هنجارشکن و کسانی که امنیت مردم را به مخاطره انداخته بودند اغماضی نداشته و در چارچوب قانون و در راستای ارتقا احساس امنیت عرصه را برای جولان چنین افرادی تنگ کردبم که به تبع آن امروز شهرستان رزن از امنیت خوبی در سطح استان همدان برخوردار است.  

وی عنوان کرد: علی رغم فشارها و تهدیدها و توصیه‌ها و هجمه ها از سوی افراد مختلف در هیچ تصمیمی تحت تاثیر قرار نگرفته و اگر شخصی مستحق تخفیف و تشدید مجازات دانسته در چارچوب قانون عمل شده است.

مصطفی پور از دیگر برنامه های انجام شده را مبارزه جدی با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از گسترش پدیده مذموم طلاق  از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کردم.

وی با اشاره به اهمیت انسداد چاه های غیر مجاز گفت: چاه های غیرمجاز متعددی در شهرستان رزن وجود داشت که با توجه به اینکه حکم قضایی این چاه ها صادر شده بود تعداد ۹۸ حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قطعی مسدود شد و در حال حاضر انسداد کمتر از ۱۰ مورد چاه غیرمجاز دارای حکم باقی مانده است.  

دادستان سابق شهرستان رزن افزود: ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شده و تعداد ۴۰ حلقه چاه غیر مجاز در دادسرا طرح شکایت شده که تاکنون در خصوص ۲۷ حلقه از این چاه ها حکم صادر شده است.

مصطفی پور یادآور شد: طی سالهای گذشته در برخی روستاها بحران آب وجود داشته اما امروزه شاهد هستیم که در برخی روستاهای دارای مشکل سطح آب های زیرزمینی افزایش یافته چنانچه طبق گزارش مدیریت منابع آب استان همدان شهرستان رزن رتبه نخست منابع آب استان را دارا است. 

* تعهد نیاز مبرم جامعه امروز

امام جمعه قروه درجزین نیز با بیان اینکه قوه قضاییه نهاد متولی اجرای عدل و عدالت در جامعه است، گفت: چنانچه بهترین قوانین در مجلس شورای اسلامی وضع شود اما در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه شویم وضع قوانین بی فایده بوده لذا وجود افرادی در راستای اجرای صحیح قوانین، نمایانگر اهمیت جایگاه قضات است.

حجت الاسلام محمد سبزواری افزود: به میزانی که اهمیت کار و سنگینی مسئولیت فزون تر باشد خطر کار نیز بیشتر است.

وی تعهد را نیاز مبرم جامعه امروز عنوان کرد و گفت: هرچند نیاز به وجود متخصص در جامعه احساس می شود اما تعهد امری ضروری است همانطور که طبق فرمایش امام راحل از متخصص بی تعهد جز خیانت برنمی آید.

امام جمعه شهر قروه درجزین وجود امنیت حاکم در شهر و همچنین کاهش گلایه های مردمی را ناشی از سلامت و قوت کار دادستانی شهرستان رزن عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات