وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت الله سبحانی :

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با موانعی روبه‌رو است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه است که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی است حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت ظریف گله مندی خود را از این نقص‌ها اعلام کردند.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۳۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد بطحایی در دیدار با آیت الله سبحانی که امروز صبح در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد اظهار کرد: سال تحصیلی از شنبه آغاز می‌شود و با آغاز ماه محرم و دفاع مقدس مقارن شده است.

وی افزود: نخستین سال تحصیلی است که بنده توفیق خدمت در آموزش و پرورش را دارم و در ابتدای این سال خدمت مراجع و علما رسیدیم که سال پرثمری را برای انقلاب و کشور داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شنبه بیش از 13 میلیون دانش آموز سال تحصیلی را آغاز می‌کنند و 960 هزار کارمند و معلم مشغول خدمت خواهند شد و 138 میلیون جلد کتاب درسی توزیع شده است.

وی گفت: برنامه‌های تحصیلی در قالب کتاب‌های درسی به اجرا در می‌آید؛ سندی در آموزش و پرورش به عنوان سند تحول بنیادین وجود دارد و جزو معدود اسنادی است که کلی گویی و چشم انداز را بیان نکرده است، بلکه لایه‌ها و راهکارهای عملیاتی را پیش بینی کرده است.

بطحایی اظهار کرد: تعدادی از زیر نظام‌های سند شامل، سه زیر نظام در ماه‌های اخیر آماده می‌شود؛ این سند مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش را روشن کرده است و تا حدود زیادی مشخص کرده است که از چه مسیری برای تحول در نظام آموزش و پرورش حرکت کنیم. خروجی‌های ما دانش آموزانی است که در حال تحصیل هستند و شایسته است هرکدام یک شهروند ایرانی اسلامی با انتظارات نظام باشند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه است که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی است حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت ظریف گله مندی خود را از این نقص‌ها اعلام کردند که چرا این سند مستقر نمی‌شود.

وی گفت: امیدواریم با لطف خداوند این سند را مستقر کرده و از منابع آن در نظام آموزشی کشور استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز فضای مجازی و هجمه‌هایی که دشمنان دین و ایمان مردم از این طریق وارد می‌کنند، تهدیداتی دارد که باید دانش آموزان در مقابل آن محافظت شده و مقاومت داشته باشند به همین خاطر به دنبال آن هستیم که در سال تحصیلی جدید دانش آموزان با نیازهای فردی و اجتماعی خود بیشتر آشنا شوند.

وی اضافه کرد: مسئله مهم روش اداره آموزش و پرورش است. در وضعیت موجود با توجه به اینکه از امکانات همیشه گله‌مند بودیم، ولی بودجه‌های دولتی نیز به خوبی استفاده نمی‌شود و اتلاف سرمایه‌ها هنوز وجود دارد و دلیل اصلی آن عدم اصلاح روند مدیریت منابع، کم بودن اختیارات مدارس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار